V redakci jsme již měli na test dvě verze nové řady 7 od BMW. Nejprve šlo o BMW i7, tedy plně elektrickou verzi vlajkové lodi BMW (konkrétně jsme testovali BMW i7 xDrive 60). Podruhé šlo o plug-in hybrid BMW 750e xDrive a nyní testujeme vrcholnou verzi plug-in hybridu s označením BMW M760e xDrive. Číselné označení napovídá, že by mělo jít o alternativu k první zmíněné i7, ale má ještě o téměř 30 koní vyšší výkon a zároveň M-Paket, takže i když jde o obří luxusní sedan, nelze mu upřít i sportovní geny.
Technické parametry BMW 7 M760e xDrive
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 5 391 × 1 950 × 1 544 mm, 2 180 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 420 (210 + 13) kW, 571 (286 + 18) koní, točivý moment: ? Nm |
Baterie | ? kWh (? kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | palubní: 7,3 kW, konektory: Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 1,1 l / 100 km |
Cena od | 3 645 200 Kč |
Po již zmíněných testech asi není třeba připomínat, že jde o vrchol luxusu. Pro mě osobně je to nejluxusnější auto, jaké jsem za téměř 9letou kariéru motoristického novináře měl na test. A asi také nejdražší, protože i když základní cena této motorizace je 3,65 milionu korun, testovaný kus má spoustu příplatkové výbavy a vyjde na bezmála 5 milionů korun. Ale je to opravdu ultraluxusní auto, ve kterém je vše, na co si vzpomenete, i to, co by vás třeba ani nenapadlo. Takže mě toto auto hýčká nejen luxusními a velmi komfortními sedačkami, úžasně komfortním podvozkem a celkově luxusním interiérem, ale zároveň i tím, že prakticky vše ovládá elektronika. Včetně otevírání a zavírání všech dveří. Stačí zmáčknout tlačítko, poodstoupit a dveře se otevřou. Když nastoupím a usednu za volant, jen sešlápnu brzdový pedál a dveře se zavřou.
Téměř 600 koní a v zatáčkách pocit menšího auta
Zároveň jde ala o auto, které má výkon 571 koní a po přepnutí na jízdní mód Sport je rychlé nejen v přímce, ale podvozek mírně ztvrdne a auto jede úžasně i v zatáčkách. Je to opravdové BMW, protože dovolí jet i mírně bokem. A rozhodně z něj nemám pocit, že řídím tak velké auto, které má téměř 5,5 metru na délku. Připadá mi, že je auto tak o dvě třídy menší, za což vděčí řiditelným zadním kolům. Ta zároveň usnadňují i parkování. A právě při jednom parkování jsem narazil na největší kontrast velikostí aut.
Dojezd na elektřinu by měl být okolo 70 kilometrů, alespoň tolik ukazuje auto po plném nabití. Zatím se mi ale nepodařilo to ověřit, protože i při dostatečně nabité baterii v různých jízdních módech auto zapíná spalovací motor i v případech, kdy by to podle mě nebylo nutné. I když jedu s lehkou nohou, naskočí spalovací motor například při nájezdu na dálnici nebo v dálničním stoupání. Nejspíše je nastavené tak, aby řidiče neuvrhlo do diskomfortu, že by neměl dostatek výkonu třeba pro předjížděcí manévr. Až po přepnutí do režimu Efficient se mi daří auto držet v čistě elektrickém režimu. Od plného nabití mám zatím ujeto 39,1 kilometrů v čistě elektrickém režimu a auto ukazuje zbývající elektrický dojezd 22 km. Součet tedy vychází mírně přes 60 km, ale je potřeba dodat, že nemalá část byla po dálnici na horní hranici rychlostních limitů a zároveň jsou teploty mírně nad nulou, takže dost energie padne i na topení.
Od začátku testu mám zatím ujeto 141,5 km, ze kterých bylo 111,4 km v čistě elektrickém režimu. Palubní počítač ukazuje spotřebu 3,9 l/100 km a 24,3 kWh/100 km. Je ale potřeba dodat, že v tom jsou započítané i testy dynamiky a jízdních vlastností v zatáčkách, které se podepsaly zejména na spotřebě benzínu. Jinak je reálné jezdit s mnohem nižší spotřebou. Pokud vás na tomto autě něco zajímá, ptejte se v komentářích.