Testujeme sedan s duší supersportu, BMW M5

Co na něj říkáte?
7
Testujeme sedan s duší supersportu, BMW M5
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Testujeme ostrý plug-in hybrid BMW M5
  • Podle nás je to supersport v rouše sedanu
  • Je to brutální stoj, ale umí jezdit za málo

Do redakce se nám na test dostal opravdu výjimečný stroj. Je jím BMW M5 v nejnovější generaci. Je to víc než jen obyčejný sedan – podle nás je to spíše supersport schovaný v karoserii sedanu. S plug-in hybridním pohonem o výkonu 727 koní a skvělým podvozkem se řadí mezi nejostřejší na trhu. Zdaleka nejde jen o výkon, některé elektromobily, v čele s Teslou Modelem S Plaid, nabídnou mnohem více. BMW M5 je ale celkově propracované sportovní auto. Perfektní podvozek a vynikající jízdní vlastnosti jen potvrzují, že BMW myslelo na každý detail.

Technické parametry BMW M5 (2024)

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 5 096 × 1 970 × 1 510 mm, 2 510 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon535 (430 + 145) kW, 727 (585 + 197) koní, točivý moment: 1 000 Nm
Baterie22,1 kWh (18,6 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenípalubní: 11 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 25,3 kWh / 100 km + 69
Cena od3 732 300 Kč

Spotřeba: Realita vs. potenciál

Testovaný vůz pochází z novinářské flotily BMW a za téměř 18 000 km ukazuje zajímavé čísla. Většina kolegů zřejmě nevyužívá možnosti nabíjení a samozřejmě hojně využívá výkonový potenciál vozu, což se odráží v dlouhodobé spotřebě:

  • 13,6 l/100 km benzínu
  • 2,3 kWh/100 km elektřiny

Naše spotřeba při častějším nabíjení

My jsme se rozhodli testovat M5 i s pravidelným nabíjením baterie. I přesto, že si také užíváme jeho dynamické schopnosti naplno, výsledky jsou výrazně lepší a pro srovnání je dáváme do tabulky:

Typ spotřeby S minimálním nabíjením (dlouhodobá spotřeba ve flotile) S pravidelným nabíjením (náš test)
Benzín 13,6 l/100 km 5,0 l/100 km
Elektřina 2,3 kWh/100 km 13,5 kWh/100 km

Náš závěr ze spotřeby BMW M5

Rozdíl je opravdu markantní! Při správném využívání plug-in hybridní technologie dokáže BMW M5 jezdit za pouhých 5 litrů na 100 km, což je podle nás u tak výkonného stroje opravdu skvělý výsledek. Co říkáte na tyto spotřeby u 727koňového ostrého sedanu? Rádi si v komentářích přečteme váš názor.

Kromě tohoto pohledu na spotřebu se samozřejmě můžete těšit na kompletní test vozu včetně videa, kde jsme se zaměřili hlavně na sportovní stránku BMW M5. Tento plug-in hybrid dokázal, že i ostrý sedan s brutálním výkonem může být při správném využití relativně úsporný. Klíčem je pravidelné nabíjení baterie.

Diskuze ke článku
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Naposledy upraveno: 25. 8. 18:31
Velice úsporné.
Když ty nabíjené spotřeby dáte dohromady a převedete na kWh, tak je to asi 60/100. Jinak 130 kWh/100. Takže téměř 10x více než zmiňovaná Tesla Plaid
BMW myslelo hlavně na Green Deal.
Roman P
Roman P
Přesně, je to nesmysl stejně jako jiné hybridy. Váží to 2,5t, to je na hony daleko tomu, co má vážit takové auto. Baterka malá, spotřeba mimo. Kdyby to bylo čistý elektro se spotřebou klidně 25, pořád mi to dává daleko větší smysl. Anebo do toho nacpěte plnotučnou V8 bez dalších nesmyslů... Tohle je prostě jen taková berlička pro petroláky...
Fíla
Fíla
Naposledy upraveno: 25. 8. 23:14
Nerozumím tomu výkonu, měl jsem možnost jet s novou Teslou za 1,2M s výkonem 500koní, a už z toho zrychlení se mi dělalo zle :-)
Martin Motycka
Martin Motycka
Nejlepší M5 postavili před více než 25 lety (E39) a tak to už navždy zůstane...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze