Do redakce se nám na test dostal opravdu výjimečný stroj. Je jím BMW M5 v nejnovější generaci. Je to víc než jen obyčejný sedan – podle nás je to spíše supersport schovaný v karoserii sedanu. S plug-in hybridním pohonem o výkonu 727 koní a skvělým podvozkem se řadí mezi nejostřejší na trhu. Zdaleka nejde jen o výkon, některé elektromobily, v čele s Teslou Modelem S Plaid, nabídnou mnohem více. BMW M5 je ale celkově propracované sportovní auto. Perfektní podvozek a vynikající jízdní vlastnosti jen potvrzují, že BMW myslelo na každý detail.




























Technické parametry BMW M5 (2024)
Kompletní specifikace| Konstrukce | sedan, 5 096 × 1 970 × 1 510 mm, 2 510 kg |
|---|---|
| Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4 |
| Výkon | 535 (430 + 145) kW, 727 (585 + 197) koní, točivý moment: 1 000 Nm |
| Baterie | 22,1 kWh (18,6 kWh využitelná kapacita) |
| Nabíjení | palubní: 11 kW, konektory: Mennekes |
| Spotřeba | Kombinovaná: 25,3 kWh / 100 km + 69 |
| Cena od | 3 732 300 Kč |
Spotřeba: Realita vs. potenciál
Testovaný vůz pochází z novinářské flotily BMW a za téměř 18 000 km ukazuje zajímavé čísla. Většina kolegů zřejmě nevyužívá možnosti nabíjení a samozřejmě hojně využívá výkonový potenciál vozu, což se odráží v dlouhodobé spotřebě:
- 13,6 l/100 km benzínu
- 2,3 kWh/100 km elektřiny















Naše spotřeba při častějším nabíjení
My jsme se rozhodli testovat M5 i s pravidelným nabíjením baterie. I přesto, že si také užíváme jeho dynamické schopnosti naplno, výsledky jsou výrazně lepší a pro srovnání je dáváme do tabulky:
| Typ spotřeby | S minimálním nabíjením (dlouhodobá spotřeba ve flotile) | S pravidelným nabíjením (náš test) |
|---|---|---|
| Benzín | 13,6 l/100 km | 5,0 l/100 km |
| Elektřina | 2,3 kWh/100 km | 13,5 kWh/100 km |
Náš závěr ze spotřeby BMW M5
Rozdíl je opravdu markantní! Při správném využívání plug-in hybridní technologie dokáže BMW M5 jezdit za pouhých 5 litrů na 100 km, což je podle nás u tak výkonného stroje opravdu skvělý výsledek. Co říkáte na tyto spotřeby u 727koňového ostrého sedanu? Rádi si v komentářích přečteme váš názor.
Kromě tohoto pohledu na spotřebu se samozřejmě můžete těšit na kompletní test vozu včetně videa, kde jsme se zaměřili hlavně na sportovní stránku BMW M5. Tento plug-in hybrid dokázal, že i ostrý sedan s brutálním výkonem může být při správném využití relativně úsporný. Klíčem je pravidelné nabíjení baterie.

Když ty nabíjené spotřeby dáte dohromady a převedete na kWh, tak je to asi 60/100. Jinak 130 kWh/100. Takže téměř 10x více než zmiňovaná Tesla Plaid
BMW myslelo hlavně na Green Deal.