Magazín Autocar vyzpodíval produktového manažera BMW Bernda Köchera, který prozradil celou řadu zajímavostí o chystané modernizaci BMW 5/i5 v obvyklé polovině modelového života. Ta by totiž měla být v některých ohledech mnohem radikálnější, než obvykle, a definitivně tak potlačit dojem šéfdesignéra Adriana Hooydonka, že stávající modely až příliš připomínají své předchůdce. Nakolik je právě tohle prohlášení kompatibilní s hodnotami tradiční prémiové značky, založené na dlouholeté důvěře svých klientů, nechme pro tuto chvíli bez komentáře. Nesporné totiž je, že jestli se něco u značky v poslední době opravdu výrazně změnilo, je to právě vizuální styl nových modelů.
To, co předvedl šedesátiletý Nizozemec Hooydonk dosud, ovšem nebude zřejmě nic v porovnání s tím, co chystá v nejbližší budoucnosti. Zatímco dosud byl základní styl těch nejtradičnějších modelů, tedy BMW řad 3, 5 a 7 a odvozených, jakousi nedotknutelnou ikonou, už zanedlouho bude vše jinak. Chystají se totiž velké řezy, které nové modely přiblíží revoluční nové rodině Neue Klasse s platformou EV-first, tedy především plně elektrickou. Zatím tedy nikoliv technicky, protože stávající univerzální platforma CLAR, na níž jsou postaveny prakticky všechny současné řady BMW od řady 2 nahoru, tu s námi ještě bude muset v rámci technologických i odpisových cyklů ještě nějaký pátek pobýt, ale designově zato jednoznačně.
BMW's entire line-up is preparing to get the Neue Klasse treatment, with the 5 Series first in line for some bold styling revisions and a total interior overhaul https://t.co/AXrhoBa6r6 pic.twitter.com/VTZGZWL7YZ
— Autocar (@autocar) May 27, 2025
Přídě nových BMW, počínaje právě pětkovou řadou, jejíž facelift se přestaví už napřesrok, se totiž vzhledově přihlásí k výrazné tváři Neue Klasse, jíž už známe z konceptů i řady špionážních fotografií a která se oficiálně představí právě letos. Zřejmě defitivně tedy skončí tradiční „čtyřoké“ masky, které ostatně panu Hooydonkovi zjevně leží v žaludku dlouhodobě. Tím změny nekončí, rozsáhle se překresloval i interiér, z nějž pravděpobobně zmizí prakticky všechna zbývající tlačítka, která Adrian rovněž nepreferuje. Zatím to není potvrzeno, ale zřejmě se změní i celá koncepce palubní desky s novým, panoramatickým rozhraním iDrive ve stylu nového BMW iX3. Tam dostala rozšířený head-up displej, šikmý, 17,9" displej a nově pojaté ovládání.
Zatímco během tří a půl roku přejdou postupně všechna BMW na platformu NK, tedy Neue Klasse, modernizované řady, stále využívající dosavadní fundament CLAR, si stávající techniku zatím zřejmě zachovají, což se týká jako 400V plně elektrického pohonu, tak hybridní spalovací čtyř- až osmiválce, včetně modelu M5 PHEV. Nový vzhled ale dostanou postupně všechny řady, po zmíněném BMW 5 dojde nejdříve na 2, X2, 7 a X7. O budoucnosti některých dalších řad, především 4 a 8, zatím nejsou potvrzené informace a není jisté, že se s nimi do budoucna vůbec počítá. Naopak nová řada 1 bude pravděpodobně hned dalším novým modelem, postaveným na NK.

