BMW M760e
test

BMW M760e

Luxusní koráb, který zvládne i svižnou jízdu

BMW M760e je vrcholnou plug-in hybridní motorizací sedmičkové řady a zároveň nejvýkonnější motorizací se spalovacím motorem pod kapotou. Vyšší výkon už má jen plně elektrické BMW i7 M70. Tento vůz jsme navíc měli ve vysoké výbavě s příplatky za 1,2 milionu korun, takže nás auto zahrnulo luxusem.

V redakci jsme již měli na test dvě verze nové řady 7 od BMW. Nejprve šlo o BMW i7, tedy plně elektrickou verzi vlajkové lodi BMW (konkrétně BMW i7 xDrive 60), poté plug-in hybrid BMW 750e xDrive. Nyní jsme otestovali vrcholnou verzi plug-in hybridu s označením BMW M760e xDrive. Číselné označení napovídá, že by mělo jít o alternativu k i7, ale má ještě o téměř 30 koní vyšší výkon a zároveň M-Paket, takže i když jde o obří luxusní sedan, nelze mu upřít sportovní geny.

Technické parametry BMW 7 M760e xDrive

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 5 391 × 1 950 × 1 544 mm, 2 180 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon420 (210 + 13) kW, 571 (286 + 18) koní, točivý moment: ? Nm
Baterie? kWh (? kWh využitelná kapacita)
Nabíjenípalubní: 7,3 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 1,1 l / 100 km
Cena od3 645 200 Kč

Po již zmíněných testech asi není třeba připomínat, že jde o vrchol luxusu. Z aut, která jsem za svoji více než 10letou kariéru motoristického novináře testoval, ho luxusem i cenou předčil pouze Mercedes-Benz Maybach EQS SUV, protože i když základní cena této motorizace je 3,65 milionu korun, testovaný kus měl spoustu příplatkové výbavy a vyšel na bezmála 5 milionů korun. Je to opravdu ultraluxusní auto, ve kterém je vše, na co si vzpomenete. Takže mě toto auto hýčká nejen luxusními a velmi komfortními sedačkami, úžasně komfortním podvozkem a celkově luxusním interiérem, ale zároveň i tím, že prakticky vše ovládá elektronika. Včetně otevírání a zavírání všech dveří. Stačí zmáčknout tlačítko, poodstoupit a dveře se otevřou. Když nastoupím a usednu za volant, jen sešlápnu brzdový pedál a dveře se zavřou.

Téměř 600 koní a v zatáčkách pocit menšího auta

Zároveň jde o auto, které má výkon 571 koní a po přepnutí na jízdní mód Sport je rychlé nejen v přímce, ale podvozek mírně ztvrdne a auto jede úžasně i v zatáčkách. Je to opravdové BMW, protože dovolí jet i mírně bokem. A rozhodně z něj nemám pocit, že řídím tak velké auto, které má téměř 5,5 m na délku. Připadá mi, že je tak o dvě třídy menší, za což vděčí řiditelným zadním kolům. Ta zároveň usnadňují i parkování.

Dojezd na elektřinu by měl být okolo 70 kilometrů, alespoň tolik ukazuje auto po plném nabití. To se mi ale zpočátku nedařilo ověřit, protože i při dostatečně nabité baterii v různých jízdních módech auto zapínalo spalovací motor i v případech, kdy by to podle mě nebylo nutné. I když jsem jel s lehkou nohou, naskočil spalovací motor například při nájezdu na dálnici nebo v dálničním stoupání. Nejspíše je nastavené tak, aby řidiče neuvrhlo do diskomfortu, že by neměl dostatek výkonu třeba pro předjížděcí manévr. Až po přepnutí do režimu Efficient se mi dařilo auto držet v čistě elektrickém režimu. Od plného nabití jsem ujel 39,1 kilometrů v čistě elektrickém režimu a auto před nabíjením ukazovalo zbývající elektrický dojezd 22 km. Součet tedy vychází mírně přes 60 km, ale je potřeba dodat, že nemalá část byla po dálnici na horní hranici rychlostních limitů a zároveň byly teploty jen mírně nad nulou, takže dost energie padlo i na topení.

BMW M760e

Za celý test jsem při každodenních jízdách najel cca 170 km, z nichž bylo 132 km v plně elektrickém režimu. Je ale potřeba dodat, že v tom jsou započítané i testy dynamiky a jízdních vlastností v zatáčkách, které se podepsaly zejména na spotřebě benzínu. Jinak je reálné jezdit s mnohem nižší spotřebou. Zejména v režimu Efficient, kdy má prioritu plně elektrický režim před komfortem.

Pokud jde o luxus uvnitř, BMW M760e hýčká komfortem celou posádku, ale nejvíce cestující na zadních sedačkách, zejména pak toho vpravo. Zkrátka je to auto i pro ty, kteří mají osobního řidiče. Zadní sedačka je totiž asymetrická, zatímco vlevo je „běžná“ (samozřejmě velmi luxusní) sedačka, vpravo je velmi komfortní křeslo s lepši oporou pro nohy, zejména lýtka. Máte samozřejmě královský prostor a na zadní straně sedačce spolujezdce je výsuvná opora pro chodidla cestujícího vpravo vzadu. Oba zadní cestující pak mají na opěrkách hlavy měkké polštářky.

Luxusní koráb, který se nebojí ani sportovní jízdy

Plug-in hybridní BMW M760e je tedy luxusní silniční koráb, který má dostatek výkonu i pro sportovní jízdu a ani podvozek se ve sportovním módu zatáček nebojí. Je ale samozřejmě potřeba počítat s tím, že téměř 5,5 m délky a více než dvě tuny znát jsou, byť auto dělá maximum, aby to zamaskovalo. Když naopak přepnete do režimu Efficient, dokáže i takto velké a luxusní auto jezdit relativně úsporně.

Foto: Marek Tomíšek, fDrive.cz

bmw-7
Klady
  • natáčení zadní nápravy
  • úspornost v režimu Efficient
  • luxusní interiér
  • velmi komfortní podvozek
  • skvělá dynamika
Zápory
  • brzké startování spalovacího motoru (kromě režimu Efficient)
  • vyšší hmotnost auta
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze