Otestovali jsme, jakou reálnou spotřebu má Toyota Corolla Sedan 1,8 Hybrid
test

Otestovali jsme, jakou reálnou spotřebu má Toyota Corolla Sedan 1,8 Hybrid

Zaostřeno na spotřebu
26

Největším průkopníkem základních hybridů bez externího nabíjení je bezesporu Toyota. Pojďme se tedy podívat na její nejprodávanější model, který je zároveň nejprodávanějším autem na světě, s hybridním pohonem pod kapotou. Jaká je jeho reálná spotřeba?

Toyotu Corollu Sedan 1,8 Hybrid jsme už v testu měli a kolega ji chválil včetně spotřeby. Ostatně, právě nízká spotřeba je důvodem, proč Toyota dělá hybridy. Pojďme se ale na spotřebu podívat podrobněji v rámci tohoto seriálu.

Technické parametry Toyota Corolla Sedan 1,8 Hybrid

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 630 × 1 780 × 1 435 mm, 1 425 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon90 + 53 kW, 122 + 72 koní, točivý moment: 142 Nm / 5 600 ot/min
Nádrž43 l
SpotřebaKombinovaná: 4,5 l / 100 km
Cena od622 900 Kč

Jak si můžete přečíst v katalogu výše, Toyota Corolla Sedan 1,8 Hybrid má palivovou nádrž o objemu 43 litrů. Jelikož má kombinovanou spotřebu dle WLTP 4,5 l/100 km, měla by na ni teoreticky ujet 955 kilometrů. Cena startuje na 622 900 Kč včetně DPH, ale ve výbavě Executive se dostanete až na 757 900 Kč.

Palubní počítač Toyoty Corolly Hybrid ukázal spotřebu rovné 4 l/100 km

Nedílnou součástí každého testu spotřeby je kombinovaný okruh, kde měřím spotřebu podle palubního počítače. Celý okruh je dlouhý cca 60 kilometrů a z toho tvoří 17 km dálnice (cca polovina v každém směru, což by mělo eliminovat vliv protivětru), přibližně 16 km jsou města a zbytek silnice druhé a třetí třídy + průjezdy menšími obcemi. Hlavní zásada je jet na horní hranici rychlostních limitů, případně co dovolí situace, ale plynule. Palubní počítač Toyoty Corolly Hybrid ukázal spotřebu rovné 4 l/100 km.

Vyhodnotil jsem i spotřebu při ustálených rychlostech, které odpovídají našim limitům mimo město. Abych eliminoval vliv převýšení nebo protivětru, jedu každý úsek dvakrát, pokaždé v jiném směru, a výsledek poté průměruji. Na běžných silnicích, tedy při 90 km/h, vyšla spotřeba na 4,3 l/100 km, při „stodesítce“ na rychlostní silnici je to jen trochu více, konkrétně 4,5 l/100 km, a při dálniční rychlosti 130 km/h stoupla výrazněji, ovšem na pořád pěkných 5,4 l/100 km.

Do nádrže se po testu vešlo 11,65 litrů, takže reálná spotřeba vyšla na 4,6 l/100 km.

Za celý test spotřeby jsem ujel 256,2 km, během kterých jsem vyhodnocoval i reálnou spotřebu podle tankování. Šlo o kombinaci města, dálnice i okresek. Ve městě to bylo celkem cca 62 kilometrů a spotřeba tam byla 3,7 l/100 km podle palubního počítače. Zbytek tvořily dálnice a okresky – cca 50/50. Do nádrže se po testu vešlo 11,65 litrů, takže reálná spotřeba vyšla na 4,6 l/100 km.

Režim jízdy Spotřeba Teoretický dojezd
Město (ujeto 62,2 km) 3,7 l/100 km 1 162 km
Mimo město (90 km/h) 4,25 l/100 km 994 km
Rychlostní silnice (110 km/h) 4,5 l/100 km 955 km
Dálnice (130 km/h) 5,4 l/100 km 796 km
Kombinovaný okruh (60 km) podle palubního počítače 4,0 l/100 km 1 075 km
Celý test (256,2 km) podle tankování 4,55 l/100 km 945 km

Teoretický dojezd vychází z údaje o spotřebě v daném režimu a údaje o objemu palivové nádrže, který je cca 43 litrů.

Komentář Marka Tomíška:

Hybridní systém Toyoty funguje výborně. Jak by také ne, když Toyota, jako průkopník hybridů, jej vyvíjí desítky let a má s hybridy bohaté zkušenosti. Její systém s planetovou bezestupňovou převodovkou je efektivní, ale není optimální na svižnou jízdu. Při rychlejší akceleraci posílá spalovací motor do vysokých otáček. Tam jej pak drží v konstantních otáčkách během zrychlování, což zní divně. A zrychlení není nijak oslňující. Při klidné jízdě, která je pro hybrid ideální, ale vše funguje jak má a motor je tichoučký, že o něm skoro ani nevíte.

Ani na hybridní Toyotě ale není vše ideální. Osobně bych uvítal možnost volby nulové rekuperace po sundání nohy z plynu. I když v takovém případě vypne spalovací motor, stále mírně brzdí rekuperací. Když ale není potřeba brzdit, je efektivnější nechat auto jen tak plachtit s vypnutým motorem.

Co mě naopak velmi překvapilo, je velmi nízká spotřeba na dálnici. V minulosti jsem testoval i hybridní Toyotu Auris, tedy v podstatě předchůdce Corolly, ale ta měla na dálnici poměrně vysokou spotřebu. A obecně hybridům příliš dálnice nesvědčí. Toyota ale v tomto směru udělala obrovský krok kupředu, takže ve srovnání s Aurisem je Corolla ve vyšších rychlostech výrazně úspornější a dokáže i na dálnici využít výhod hybridního systému, což Auris moc neuměl.

Diskuze ke článku
Milan Reznicek
Milan Reznicek
Mám 2.0 TDI 184 koní a 390 Nm. Dynamicky podstatně lepší a v zátěži výkonnější mnohem úspornější pohon, který 90% jízd končí spotřebou pod 5 litrů. S výjimkou krátkých jízd po městě jako rodinný kombík výrazně lepší varianta.
Franta Kulisek
Franta Kulisek
Tak jsem ted koukal na tu eCVT a to je MAZEC! BOMBA! To jsem vubec netusil, ze neco takoveho je. Je to uplne neco jineho nez CVT s tim variatorem, ktery mel vzdy pry mizernou vydrz (a to mluvime o toyote), byt v poslednich letech se to asi zlepsilo. Nicmene eCVT nema s CVT nic spolecneho. Budu citovat jeden komentar "e-CVT je naproti tomu len nejaka planetova prevodovka podobna diferencialu, s dvoma motorgeneratormi a jednym spalovacim motorom. e-CVT nema ziadne variabilne prevody ako variator, zmena vysledneho prevodu sa docieli zmenou zmysla otacania a otacok dvoch zmienenych elektromotorgeneratorov. Prius pouziva e-CVT.
Motory s e-CVT nemaju starter ani alternator a ani spojku a vsetky tieto funkcie zastanu uz spominane dielce.."

Proste mazec! Maximalni efektivita, pohodli, neomezena zivotnost, navic tam neni potreba alternator, starter, spojka, nic:o) A kdyz jsem se dival na youtube, tak uz pred 9ti lety tam borec ukazoval na rozebrane prevodovce princip uz treti generace:o) Cili to NENI ANI NOVINKA! ANI ZDALEKA!!! Proc se to nepouziva proboha uz davno vsude?:o) Zlomek ceny klasicke prevodovky, zlomek velikosti, odpada mnozstvi soucasti, ktere se muzou podelat, neomezena zivotnost ... jako udelat bezestupnovou prevodovku pomoci pomocneho motoru/brzdice(generatoru proudu) s principem klasickeho diferencialu? TVL, jak je mozne, ze jsem o tom doted neslysel? To by jiste vydalo za cely clanek si o tom neco rict! Hadam, ze nejsem jediny, co to slysi poprve.
Franta Kulisek
Franta Kulisek
No, zkusim najit na youtube ten kanal a mozna vas budu i odebirat:o) Ono to eCVT je proste ultimatni, nechapu, ze to nemontujou vsude.
Miloslav Prucha
Miloslav Prucha
S Renaultem Megane Grandtour 1.3 TCe 85 Kw jezdím celoročně za 4,8 l/100 Km. V zimě 5,1, v létě 4,6. Třetina město, třetina dálnice, třetina okresky. Je levnější o 250 000 Kč než Toyota Corolla Hybrid. Vůbec nic proti Toyotě, je to výborné auto. Ale ten rozdíl ve spotřebě je zanedbatelný.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze