Nabíjecí sada Moon2Go
test

Nabíjecí sada Moon2Go

Malá, výkonná a chytrá nabíjecí sada pro každý elektromobil či hybrid
3

K novému elektromobilu či plug-in hybridu dostanete zpravidla základní kabel pro nabíjení na veřejných nabíjecích stanicích s konektorem Typu 2 (Mennekes) a dále většinou i kabel pro nabíjení z běžné domácí 230V zásuvky. Pokud se výrobce plácne hodně přes kapsu, možná dostanete i kabel na třífázovou 16A zásuvku (malý pětikolík). A to je většinou vše. Pokud ale se svým elektromobilem a hybridem často vyrážíte na cesty či výlety mimo hustou síť veřejných dobíjecích stanic, určitě se vám bude hodit možnost nabít i z dalších typů zásuvek. V takovém případě se hodí pořídit sadu pro nabíjení.

My jsme otestovali sadu MOON2 Go od společnosti Allmobil spadající pod Porsche Holding. Její pořizovací cena činí poměrně vysokých 30 tisíc korun s DPH, za kterou však dostanete velmi kvalitní produkt takřka pro všechny příležitosti. Potěší možností ovládání přes mobilní aplikaci a také redukce pro všechny běžné zásuvky.

Moon2Go
Základní údaje:
  • Výkon až 22 kW z CEE 32A zásuvky
  • Redukce na 11 kW CEE 16 A zásuvku, karavanovou zásuvku a domácí 230V zásuvku
  • Odolnost IP66
  • Mobilní aplikace pro ovládání a čtení statistiky přes Bluetooth
  • Cena 31 000 Kč včetně DPH

Pro Moon, respektive Allmobil, vyrobila produkt společnost NRGkick, na jejichž stránkách si lze nakonfigurovat nabíjecí set přesně podle vašeho gusta. Moon2Go pak představuje kombinaci toho nejlepšího, co si lze u NRGkick nakonfigurovat, cena se pak prakticky neliší. V praktickém transportním pouzdře najdete zejména hlavní ovládací jednotku s konektorem Typu 2 na jedné straně, který zapojíte do auta, a zásuvkou na CEE 32A, tedy takzvaný velký pětikolík. Tuto třífázovou zásuvku najdete často v rodinných domech, garážích, dílnách a všude, kde je potřebný vyšší odběr proudu, než dokáže dát obyčejná 230V zásuvka.

Výkon jako z veřejných nabíjecích stanic

Z velkého pětikolíku lze skrze Moon2Go nabíjet proudem až 32 A, tedy výkonem 22 kW. Podmínkou je, že máte v domě takto silný jistič a zároveň i dostatečně výkonnou palubní nabíječku v autě. Plný výkon dokáží v roce 2020 využít z nejběžnějších elektromobilů jen Tesly Model X, S, Audi e-tron a Renault Zoe. V domácím prostředí tak můžete i baterie s velmi vysokou kapacitou prémiových elektromobilů nabít za jednotky hodin, i když přijedete se zcela vybitou baterií. To s dodávanými kabely k autu nelze zvládnout a mnohdy se to může hodit. Ostatní auta mají většinou výrazně slabší palubní nabíječky, ale i tak je lze nabít výrazně několikanásobně rychleji než z obyčejné domácí zásuvky.

V balení dále najdeme redukci na CEE 16 A, tedy takzvaný malý pětikolík, který poskytuje výkon 11 kW. Nechybí ani redukce na karavanovou zásuvku poskytující výkon 3,7 kW, která se bude hodit zejména v kempech. Samozřejmostí je pak redukce na standardní domácí zásuvku, která dokáže vašemu elektromobilu nebo hybridu poskytnout výkon maximálně 2,3 kW.

Odolná a přitom chytrá

Hlavní jednotka je robustní, ale přitom hodně lehká a kompaktní. Pokud hledáte produkt pro maximální výkon, který ale nebude příliš velký a těžký, je Moon2Go ideálním řešením. Jednotka nabídne vysokou ochranu i proti stříkající vodě a prachu s certifikací IP66. Nabíječka byla testována i v arktických podmínkách a mohu potvrdit, že ani v zimním období s konstantním zapojením u venkovního nekrytého parkovacího stání jsem při každodenním nabíjení nezaznamenal žádný problém. Redukce se pak dají zacvaknout snadno, základní kabel je se svými 5 metry i dostatečně dlouhý. Zpracování a praktičnost tak hodnotím na jedničku.

Velmi zajímavou vlastností je pak mobilní aplikace Moon, díky které lze nabíječku ovládat skrze Bluetooth a číst statistiky. Je škoda, že není k dispozici Wi-Fi připojení a vždy jsem tak musel být ve vzdálenosti několika metrů, aby bylo spojení s jednotkou možné. Po zapojení do zásuvky Moon2Go automaticky zvolí správný maximální proud na základě proměření parametrů sítě, po zapojení redukce ji jednotka automaticky rozpozná a nastaví správně nižší maximální proud. Přímo na hlavní jednotce je pak možnost tlačítkem zvolit příslušný proud/výkon. Líbí se mi přehledné označení proudu i výkonu pro tři nebo jednu fázi. Přesně tak víte, kolik proudu do auta poteče. Po zahájení nabíjení je navíc uzamčeno ovládání. To aby vám škodolibý kolemjdoucí nemohl měnit nastavení. Dokonce i po výpadku napájení je ovládání zablokováno, dokud je nabíječka připojena k autu, což je užitečné.

Mobilní aplikace je chytřejší než vypadá

Jednou z nejzajímavějších funkcí Moon2Go je mobilní aplikace, která se přes Bluetooth připojí k jednotce. Design aplikace sice neoslní, funkcemi ale překvapí. Velmi přehledně ukazuje napětí, výkon a proud, a to jak celkově, tak pro každou fázi. Hodí se také informace o teplotě. Přímo z mobilní aplikace lze měnit maximální proud. Já jsem to využil například tehdy, když jsem v dílně v domě potřeboval spustit energeticky náročný spotřebič a jistič domu by již nemusel stačit. Nemusel jsem chodit ven a měnit nastavení na jednotce a mohl jsem to udělat přímo z aplikace, což je pohodlné.

Přes aplikaci můžete i omezit celkové množství dodané elektřiny nebo nabíjení zcela zastavit. Velmi užitečné jsou pak podrobné statistiky o množství dodané energie celkem nebo v rámci jednotlivých nabíjení. Dokonce si můžete nastavit svoji cenu za kWh a aplikace vám přehledně ukáže náklady. Bohužel není možné nastavit české koruny, čeká vás tak vždy přepočet z eur. Nastavením velikosti baterie vašeho auta a typické spotřeby si pak aktivujete i ukazatel rychlosti nabíjení v přepočtu na kilometry. To vám však mnohem lépe a přesněji ukáže aplikace přímo k autu, pokud to umí. Originální aplikace od NRGKick s nedávným updatem dostala také možnost nastavení časů nabíjení, její sestřička od Moonu tuto funkci ale zatím nezískala. Snad se tak dočká brzy s updatem.

Hodnocení a závěr: povedená mobilní sada

S Moon2Go jsem byl po dobu testu spokojen. Plusem je zejména kompaktní a lehká hlavní jednotka i přes podporu výkonu až 22 kW, která je zároveň dostatečně robustní. Výkonem jde o wallbox, který si kdykoliv můžete sbalit s sebou a uložit třeba do předního kufru vašeho elektromobilu i se všemi redukcemi. Právě ty se hodí všem, kteří často cestují do lokalit s horším pokrytím veřejnými nabíjecími stanicemi. Příjemným bonusem je pak chytrá mobilní aplikace.

Překážkou může být pouze vyšší cena 31 tisíc Kč s DPH. Na druhou stranu: základní nabíječky pro CEE 32A zásuvky stojí na českém trhu běžně kolem 15 tisíc, a to bez dalších redukcí/chytrých funkcionalit. V tomto kontextu se pak cena zdá vcelku adekvátní. Hledáte-li tak univerzální a skvěle zpracovanou mobilní nabíjecí sadu, můžeme Moon2Go doporučit.

Klady
  • kompaktní a lehký
  • chytrá mobilní aplikace
  • odolné tělo a snadné ovládání
  • podpora výkonu 22 kW / 32A
  • praktické cestovní pouzdro
Zápory
  • připojení mobilní aplikace jen přes Blueetooth
  • mírně vyšší cena
Diskuze ke článku
lol
Dobrej vejvar kablik s konektorem za 31000 jo vlastne je ktomu ta "chytra" aplikace.... imho se nedivim ze elektromobilitu nikdo nechce, kdyz musi resit jakej bude mit v aute konektor pro nabijeni... Dokud nedostanete v CENE auta kabel s univerzalnim konektorem + 220, ktery pak zapojite do jakekoliv zasuvky jakekoliv nabijecky a o vse ostatni se postara hw/sw auta tak je to nepouzitelnej kram jen pro nadsence ne pro normalni pouzivani...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze