Honda CR-V 1.5 VTEC
test

Honda CR-V 1.5 VTEC

Nadměrně vyvinuté slůně

Honda CR-V se v našich končinách začala poprvé prodávat i jako hybrid. Než se k nám do testu ale dostane hybridní varianta, je třeba vyzkoušet, jak auto funguje s klasickým motorem, a to ve variantě s předním pohonem i s pohonem všech kol. Zkratka CR-V znamená Compact Recreational Vehicle. Jak Honda plní závazek, který má ve svém jménu?

Dnes u nás v garáži obrazně zaparkovala již pátá generace Hondy, která si své renomé vydobyla především v USA. Na našem trhu bude tohle SUV soupeřit především s Toyotou RAV4, Hyundai Tucson nebo naší Škodou Kodiaq.

Vnější design: asijský Američan

Při pohledu na přední masku vám bude jasné, že tohle auto uzrálo ve Spojených státech. Silácká maska s velkým nabubřelým nárazníkem vypadá velmi osobitě a v kombinaci s moderními LED světly jde o velmi zdařilou kombinaci. Zadní část je mnohem jednodušší a skoro bych se až odvážil říct bez nápadu. Příjemným detailem jsou dvojité koncovky výfuku, které díkybohu nejsou atrapou. Celkově auto ale vypadá velmi svalnatě a přitom ne zavalitě.

Vínový vůz má automatickou CVT převodovku

Na délku modelu CR-V naměříte 4 600, na šířku 1 855 a na výšku 1 689 mm. Ve srovnání s konkurencí jde spíše o větší kus auta a 18palcová kola s rozměrem 235/60 se nezdají být zrovna velká. Jsou ale tím pravým, pokud chcete cestovat pohodlně.

Technika a výbava: sem diesel nepatří

Honda má od nás palec nahoru za ignoraci dieselového agregátu. Náš první test se tedy soustředí na 1,5litrový čtyřválec s maximálním výkonem 173 koní. Díky vcelku nízké hmotnosti 1 501 kg se na stovku dostanete za slušných 9,2 sekundy. Maximální rychlost činí 211 kilometrů v hodině. Motor je krásně klidný, nepřenáší do kabiny žádné vibrace a dokonce ve vyšších otáčkách docela pěkně zní.

V našem autě byl motor propojen s manuální převodovkou. Ta měla příjemně krátké a přesné dráhy – někomu kdo nesnáší asijské CVT bude určitě sedět. Mě by ale upřímně automat nevadil, v SUV stejně o nějaké závodění nejde. Se spotřebou se v klidu vejdete pod 8 litrů, což při 57litrové nádrži neznamená příliš časté stavění u benzinových pump.

Základní verze začíná na ceně 669 900 korun a můžete v ní očekávat systém pro udržování v jízdním pruhu nebo LED světlomety. Doporučil bych ale připlatit si alespoň za verzi Elegance, která stojí 749 900 Kč a přidává multimediální systém Honda Connect nebo dvouzónovou klimatizaci. Vyšší úrovně výbavy s koženým čalouněním nebo panoramatickou střechou můžete kombinovat pouze s pohonem všech kol. Pokud tedy chcete mít pouze předokolku, připravíte se o plnou výbavu.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze