Hyundai Tucson
test

Hyundai Tucson

Hybrid-nehybrid
9

V jedné české filmové pohádce se vypráví o vesnické dívce Zdeničce, která nejenže vynalezne koloběžku, ale pro svůj důvtip se nakonec stane i královnou. Jejím úkolem je přijet-nepřijet, být ustrojená-neustrojená, obutá-neobutá i učesaná-neučesaná a má králi přivézt dar-nedar. Pohádka tak trošku připomíná Hyundai Tucson, který je hybridem-nehybridem. Dnes se pokusíme zjistit, jestli má šanci stát se králem českého trhu.

Otestovali jsme třetí generaci Hyundai Tucson, které střídavě na našem kontinentu používalo jméno ix35. Aktuální verze se u nás prodává od léta tohoto roku a míří především proti domácí Škodě Karoq nebo příbuzné Kia Sportage.

Vnější design: facelift prospěl skoro na všech frontách

Tucson prodělal v roce 2018 facelift, díky kterému dostal novou masku chladiče, kompletně diodové světlomety nebo upravené oba nárazníky. Změny se projevily především z předního pohledu. Auto řádně vyspělo a speciálně v naší modré barvě mu to hodně sluší. Diodová světla dodala moderní vzhled a sjednocují všechny modely automobilky. Jak se mi Tucson zepředu opravdu hodně líbí, tak dle mého názoru zaostává zezadu.

Speciálně ve srovnání s až luxusně vypadající přední částí vypadají koncová světla trochu fádně. Celkově jde ale o vyvážený crossover, kterému na délku naměříte 4 480, na šířku 1 850 a na výšku 1 645 mm bez střešních ližin. Našemu testovacímu kousku pomohla i 19palcová kola pěkného designu. To, že jde o mild-hybridní pohonnou jednotku, poznáte podle znáčku 48V nad předními koly. Číslo samozřejmě značí volty a ne ventily, což byla mimochodem jedna z otázek, které jsem musel na tankovací stanici čelit.

Technika a výbava: všechno, nebo nic

Pod kapotou nám klapala ta nejdražší z dostupných jednotek. Hyundai do Tucsonu nabízí motory s objemem 1,6 litrů v dieselové i benzinové variantě a také 2litrový diesel. 2litr pak můžete dostat i v kýženém mild-hybridu. Nejvyšší řadový čtyřválec se dodává pouze s pohonem všech kol HTRAC. Na vás tedy zbude pouze výběr manuálního 6stupně, nebo 2spojkové automatické převodovky s 8 stupni.

Motor umí vyprodukovat výkon 136 kW, respektive 185 koní v čtyř tisících otáčkách. I díky točivému momentu 400 Nm se na stovku dostanete s automatickou převodovkou za 9,5 vteřiny a zrychlování skončí v rychlosti 201 km/h. Na 1779kilový crossover jde o naprosto dostačující hodnoty. Mild-hybridní kouzla se dějí díky lithium-iontovým akumulátorům s kapacitou 0,44 kWh, generátoru s funkcemi spouštěče a elektromotoru MHSG, nízkonapěťovému měniči stejnosměrného proudu LDC a invertoru.

Vůz sice neumí jet na pouze na elektřinu, avšak při rozjezdu spalovacímu motoru pomůže výkonem až 12 kW. Z kopce pak bude samozřejmě energii rekuperovat. Výsledkem by měla být kombinovaná spotřeba 5,7 litrů nafty na každých 100 kilometrů jízdy.

Hyundai Tuscon

Základní verze Tucsonu s benzinovým 1,6litrovým motorem a pohonem pouze předních kol vyjde na 549 990 Kč. Motorizace 2,0 CRDi 4×4 Mild Hybrid se dodává pouze v nejvyšší výbavě Style za 839 990 Kč a pravděpodobně vás ještě bude čekat příplatek 55 tisíc za automatickou převodovku. Na rozdíl od prémiových značek se však nemusíte bát nekonečně dlouhé řady příplatkové výbavy, ve které utopíte finance na koupi přinejmenším nové Fabie.

Připlatit si můžete necelých 18 tisíc za metalický lak, nebo se rozšoupnout a za 70 tisíc investovat do paketu Premium. Ten nabízí 19palcová kola, elektricky ovládané páté dveře s bezdotykovým ovládáním, kožené čalounění, elektricky nastavitelná a ventilovaná přední sedadla, ostřikovače předních světlometů, chromované vnější kliky dveří, prémiový audiosystém Krell včetně subwooferu a externího zesilovače, 360° kamerový systém a panoramatické střešní okno.

Diskuze ke článku
Véňa
Ten Tuscon v té modré barvě vypadá úžasně. Použitý hybridní pohon určitě nebude na škodu. Dle mého opravdu povedený kousek.
Dalibor79
Oproti ix35 je tam vidět opravdu velký pokrok, jak v designu tak jízdních vlastnostech. Cena je za takové SUV slušná, takže dávám za pravdu, že se jedná o vydařené auto.
Danda
fešák, chtěl bych ho ve stáji
Éda
musím uznat, že tohle se jim teda jako fakt povedlo

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze