Modernizovaná Škoda Fabia dospěla i po technologické stránce

5
Modernizovaná Škoda Fabia dospěla i po technologické stránce
  • Modernizovaná Škoda Fabia nově nabízí mimo jiné i hlídání mrtvého úhlu
  • Přepracovaný je přední nárazník a dorazily nové světlomety i více kombinací, jak si auto poskládat
  • Prodávat se bude výhradně s tříválci o obsahu jednoho litru

Škoda Auto nejen českým novinářům v těchto dnech představuje modernizovanou Fabii. Čtyři roky aktuální generace čekala, než se toho dočká. Čeho všeho se facelift dotkl? Tak například nové jsou LED přední i zadní světlomety nebo přední nárazník, který má integrované mlhovky. Na výběr jsou také nová kola. Škodovka se i pochlubila, že po modernizaci je množství jednotlivých konfigurací vyšší, takže budoucí majitelé budou u konfigurátoru trávit více času. Interiér zůstal bez velkých změn. Nové jsou potahové materiály i barvy a konečně v případě stahování jakéhokoli okénka nebudete muset ovládací tlačítko držet – stačí ho jen zmáčknout.

Škoda Fabia není ani žádným chudým příbuzným, co se moderních technologii týká. O předních LED světlometech, které jsou už ve standardní výbavě, řeč byla. Nově má Fabia také asistenta mrtvého úhlu či asistenta dálkových světel. Na přání je samozřejmě k dispozici i adaptivní tempomat, parkovací kamera či systém rozpoznávající únavu řidiče.

Věnovat bych se chtěl rovněž infotainmentu. Ve standardní variantě dostanete model Swing Plus, který běží na 6,5palcovém displeji. K dispozici je podpora Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink i SmartGate. Fabii, podobně jako například Škodu Octavii, kde jsme celý systém testovali podrobně, si můžete spárovat i s aplikací v chytrém telefonu i naApple Watchh. Nechybí však ani podpora zařízení s Androidem, hodinek s operačním systémem Wear a konečně hodinek s Tizenem. Co vše jde přes aplikaci dělat?

Když to vezmeme ve zkratce, tak zjistíte, zda je auto zamknuté či kde se nachází. K dispozici je i statistika vaší jízdy. Přes aplikaci si můžete například po cestě k autu do navigace poslat vaší cílovou stanici. Podrobně se na vše podíváme až při testu modernizované Škody Fabie. Už teď však můžeme říci, že Fabia zvládá vše, co například Škoda Octavia, kde jsme všechny technologie otestovali.

Škoda Fabia (2018)

Když zůstaneme u infotainmentu, tak navigace využívá mapové podklady TomTom. Samozřejmě nechybí jejich aktualizace v reálném čase. Podívat se můžete na předpověď počasí, ale také na srážkový radar. Příjemný je i přístup ke spoustě funkcím přes webové rozhraní.

Auto budete mít pod kontrolou, i když nebudete za volantem. Příkladová situace může vypadat tak, že půjčíte auto dětem, které jedou ke kamarádovi do Kladna. V infotainmentu i v aplikaci tedy na mapě ohraničíte Prahu a Kladno. Jakmile auto vyjedete z označeného čtverce, dorazí vám notifikace. Podobně jde dostávat i hlášení o překročení rychlosti.

Simply Clever, tím se Škoda Auto řídila i u faceliftu Škody Fabie. Nechybí tedy věci jako škrabka na led ve víčku palivové nádrže, odpadkový koš ve výplni dveřích, držák na láhev o objemu jednoho litru, síťový program v kufru, ale také nově dva USB porty pro cestující na zadním sedadle, držák tabletu nebo odnímatelná LED svítilna v zavazadlovém prostoru.

Na trh vstupuje Škoda Fabia s trojicí tříválcových motorů o obsahu jednoho litru. Základ tvoří výkon 75 koní. Nejsilnější varianta má výkon 110 koní, přičemž tuto pohonnou jednotku můžete kombinovat i se sedmistupňovým automatickou převodovkou DSG. Ve všech ostatních případech je převodovka manuální, a to buď pětistupňová, nebo s jedním stupněm navíc. Měli bychom dodat, že zavazadelník krátké verze má objem 330 litrů.

Diskuze ke článku
Radek R.
Nevidím v tom nic nového. Litrový motor je snad výsměch. Škodovka už to má dávnou za sebou a tento chabý pokus o modernizaci fabie je toho důkazem! Díky, ale ne !
Václav Moll
Typický přítup škodovky, na co vymýšlet nové motorizace, nový směr designu, když vezmou staré auto, udělají nepatrné změny a prodávají to jako "trhák roku"? Tohle mi hlava nebere. Taky už Vás tento přístup škodovky unavuje a marně čekáte na nějakou pecku? I když pravda, té se asi už nikdy nedočkáme.
Ondřej
Takový mediální humbuk kolem omlazené fabie snad ani není normální ne? Žádné super vylepšení tam fakt nevidím, vy ano? Nemluvě o tom, že jak píše pan Radek, litrový motor je opravdu k smíchu. Nebo se tu najde někdo kdo je tímto "omlazeným kousek" natolik uchvácen, že do něj půjde? Pochybuji.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze