Honda CR-V bude od února k dostání také jako hybrid. Ceny startují na 769 900 Kč

Honda CR-V bude od února k dostání také jako hybrid. Ceny startují na 769 900 Kč
  • Hybridní systém spojuje dva výkonné elektrické motory a úsporný 2litrový benzínový motor i-VTEC
  • CR-V je první SUV automobilky Honda s hybridním pohonem
  • Cenové rozpětí je 769 900 až 1 069 900 Kč

Aktualizováno 25. 10. 2018 10:40

Honda CR-V Hybrid pracuje s dvoulitrovým benzinovým motorem i-VTEC a elektromotorem. Kombinovaný výkon je 184 koní a točivý moment 315 Nm. Novinka už má i české ceny. Ty startují na částce 769 900 Kč. Příchod na český trh je naplánovaný na únor příštího roku.

České ceny vozu Honda CR-V Hybrid 2019


Výbava 2WD 4WD
Comfort 769 900 Kč -
Elegance 849 900 Kč 899 900 Kč
Lifestyle 929 900 Kč 979 900 Kč
Executive - 1 069 900 Kč

Původní informace z 19. 9. 2018

Systém Honda Hybrid Performance využívá technologii inteligentního pohonu s více režimy (i-MMD) a skládá se ze dvou elektromotorů, zážehového motoru s Atkinsonovým cyklem a inovativní přímé převodovky, které zajišťují vysokou míru účinnosti. Hybridní CR-V je vybaveno úsporným 2litrovým zážehovým motorem i-VTEC, výkonným elektromotorem a lithium-iontovým akumulátorem. Maximální výkon je 184 koní (135 kW) s točivým momentem 315 Nm. Systém nevyužívá klasickou převodovku, namísto ní stálý převodový poměr zajišťuje přímé propojení pohyblivých součástí, díky kterému je přenos točivého momentu hladší. V tomto formátu je systém Honda propracovanější než planetové převodovky e-CVT, kterými jsou obvykle vybaveny ostatní hybridní vozy. Jedinečná technologie i-MMD společnosti Honda dostala svůj název proto, že inteligentně, automaticky a plynule přepíná mezi třemi režimy pohonu a zajišťuje tak nejvyšší možnou úspornost provozu. Tyto režimy jsou:

  • Čistě elektrický pohon – čerpá energii z lithium-iontového akumulátoru pro elektromotor a pohon kol (zážehový motor je vypnutý)
  • Hybridní pohon – zážehový motor pohání druhý motor/generátor, který dodává elektrickou energii pro elektromotor společně s akumulátorem
  • Motorový pohon – zamykací mechanismus spojky vytváří přímé propojení mezi zážehovým motorem a koly
Honda CR-V hybrid

Při jízdě ve městě bude k zajištění optimální účinnosti ve většině situací hybridní vůz CR-V automaticky přepínat mezi hybridním a elektrickým pohonem. V režimu hybridního pohonu lze přebytečnou energii ze zážehového motoru odklonit zpět přes generátor a dobíjet s ní akumulátor. Režim motorového pohonu představuje nejúčinnější řešení pro jízdu na dálnici. Při středně rychlé jízdě pojede hybridní vůz CR-V obvykle více než polovinu doby na elektrický pohon, kdežto při vyšší rychlosti bude elektrický pohon využívat zhruba po jednu třetinu doby. Řídicí software systému i-MMD bude podle dané situace a prostředí a bez účasti řidiče průběžně rozhodovat o tom, kdy je z hlediska maximální úspornosti provozu vhodné mezi těmito režimy přepnout.

Celý hybridní systém je vyladěn tak, aby přinášel lineární akceleraci. Využívá optimální kalibrace odezvy hnacího ústrojí na změny polohy plynového pedálu a zvuk motoru tak odpovídá očekávání řidiče. Nový hybridní vůz Honda CR-V bude vybaven displejem s informacemi pro řidiče, na němž se zobrazují aktuální údaje o jízdě a díky němuž řidič lépe porozumí tomu, jak při pohonu vozu jednotlivé zdroje energie spolupracují. Přístroj signalizuje stav nabití lithium-iontového akumulátoru a graficky znázorňuje aktuální tok energie i stav dobíjení systému.

Zahájení výroby vozu Honda CR-V Hybrid 2019 pro evropský trh se plánuje na říjen 2018, přičemž první dodávky zákazníkům proběhnou počátkem roku 2019.

tisková zpráva, ,
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze