Od uvedení elektromobilů na světové trhy se neustále opakuje jedna a ta samá otázka. Jak moc odolné jsou jejich baterie a dokážou přežít vůz samotný? Odpovídá na to průzkum, který si nechala zpracovat kalifornská Tesla. Podle insideevs.com by si průměrná baterie Tesly po ujetí 200 000 mil (322 tisíc kilometrů) měla uchovat až 90 % původní kapacity. V průměru se tedy jedná o degradaci o jedno procento za 20 tisíc ujetých mil, tedy 32 tisíc kilometrů. Výsledek se ale týká výhradně vozidel značky.
U konkurence je degradace často o poznání výraznější a třeba u Nissanu Leaf první generace byly baterie po ujetí takové porce kilometrů takřka nepoužitelné. Po ujetí několika stovek tisíc km pak například Tesla Model S a Model X nabídne stále 88 % kapacity baterie. Největší degradace baterií přitom probíhá během prvních 50 tisíc najetých kilometrů, což často souvisí se zajížděním vozidla a učením se s ním.