Tesla zveřejnila nová data ohledně baterií. Měly by přežít celé vozidlo

3
Tesla zveřejnila nová data ohledně baterií. Měly by přežít celé vozidlo
Fotografie: Tesla Motors
  • Největší degradace baterií probíhá do ujetí 50 tisíc km
  • Dle průzkumu si nejlépe vedou Tesly Model S a Model X
  • Ani nájezd 322 tisíc km nepředstavuje pro baterie větší problém

Od uvedení elektromobilů na světové trhy se neustále opakuje jedna a ta samá otázka. Jak moc odolné jsou jejich baterie a dokážou přežít vůz samotný? Odpovídá na to průzkum, který si nechala zpracovat kalifornská Tesla. Podle insideevs.com by si průměrná baterie Tesly po ujetí 200 000 mil (322 tisíc kilometrů) měla uchovat až 90 % původní kapacity. V průměru se tedy jedná o degradaci o jedno procento za 20 tisíc ujetých mil, tedy 32 tisíc kilometrů. Výsledek se ale týká výhradně vozidel značky.

U konkurence je degradace často o poznání výraznější a třeba u Nissanu Leaf první generace byly baterie po ujetí takové porce kilometrů takřka nepoužitelné. Po ujetí několika stovek tisíc km pak například Tesla Model S a Model X nabídne stále 88 % kapacity baterie. Největší degradace baterií přitom probíhá během prvních 50 tisíc najetých kilometrů, což často souvisí se zajížděním vozidla a učením se s ním.

Diskuze ke článku
Ivan Hoe
Ivan Hoe
Naposledy upraveno: 14. 8. 2021 06:26
To říká tiskové a v jeho grafu není vidět ani jediný kolaps baterií v záruce - nebyla jich nula... Technické oddělení ale stále trvá na záruce 160tis X 70%, dokud nezvednou při takové jistotě aspoň na 250 X 80%, tak je třeba brát marketing s rezervou 🙂
Ilja Kopacek
Ilja Kopacek
Debilismus elektroaut je primo umerny politickemu debilismu ekomozků teto nesmirne smutne planety.
Ondřej Žďárský
Ondřej Žďárský
8 let stará Tesla najede na plnou baterku max 100km!tohle není o nic lepší!!

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze