„Pravděpodobnost, že kdykoliv na kterémkoliv Superchargeru nebude moci nabíjet, se blíží nule,“ prohlásila Tesla. V tomto vzkazu není těžké nalézt narážku na časté výpadky nabíjecích stojanů v konkurenčních sítích, včetně těch prestižních. Téměř 100 % nabíjecích stanic mělo podle insideevs.com loni aspoň polovinu stojanů v nepřetržitém provozu po celý rok. To podle Tesly znamená téměř dokonalou dostupnost, pravdou ale je, že jde o pěkný úspěch. Zejména, když se síť aktuálně sestává ze zhruba 27 000 stojanů na cca 3 000 lokalitách, a jde tak o největší komplex stejnosměrných nabíječek na světě.
Tesla zároveň potvrzuje logický závěr, že existuje jasná korelace mezi dojezdem elektromobilů a četností používání dobíjecích stanic. Čím delší dojezd, tím méně zastávek a vytěžování stojanů. Velký akční rádius ostatně zůstává prioritou značky a cestu k němu hledá především přes zvyšování účinnosti aut. Zanedlouho také spustí první nabíjecí stojany s výkonem až 300 kW. Nabíjení u Superchargerů je uživatelsky vstřícné, stačí zapojit kabel a o víc se nemusíte starat – zbytek vyřeší automatická komunikace mezi stojanem a elektronikou auta. O tom se majitelům ostatních elektromobilů zatím může jen zdát, s výjimkou prvních vlaštovek typu Mercedes me Charge.
Něco jako že když mám ve firmě 20 aut, a 10 z nich je provozuschopných/použitelných nepřetřžitě téměř po celý rok se náš vozový park může chlubit téměř 100% spolehlivostí??? To už je ta logika elektrofandů posunutá až takhle daleko? 😯