Jedním z hlavních témat, rezonujících nejen v teslovské komunitě, je chystané zpřístupnění Superchargerů i elektromobilům jiných značek. To přinese celému elektromobilnímu světu skokové rozšíření nabíjecí sítě, aktuálně se ale řeší, co to přinese majitelům Tesel. A mezi nimi už takové nadšení nevládne.
Síť Superchargerů je totiž už nyní místy na hranici kapacity a leckde se tvoří dlouhé fronty. Pokud se ode dne D znásobí počet zájemců o nabíjení, je nasnadě, k čemu to povede. Tesla má řešení, které se však málokomu bude líbit. Plánuje totiž uživatele přimět k rovnoměrnějšímu zatěžování sítě dynamickými cenami dobíjení. Ty se budou měnit podle rychlosti dobíjení a vytíženosti jednotlivých stanic tak, aby motivovaly uživatele ke zkrácení pobytu na nabíjecí stanici. A je pravděpodobné, že ony dynamicky zvýšené poplatky budou výrazně vyšší, než byli dosud uživatelé Superchargerů zvyklí platit. Americké Superchargery nepoužívají CCS konektory, takže američtí zákazníci budou potřebovat redukce. Ty by ale podle Muska měly být k dispozici. Bohužel to zatím neplatí opačně; pro majitele Tesel dosud opačné adaptéry na CCS automobilka nenabízí.
Elon Musk nicméně prozradil další detaily o přípravách otevření Superchargerů. Mělo by podle electrek.co nastat ještě letos a bude zrealizováno poměrně jednoduchým způsobem. Prostřednictvím aplikace Tesla se zaregistrujete včetně platební karty, u Superchargeru zadáte jeho identifikaci, množství elektřiny, které chcete odebrat, zapojíte vůz a nabíjíte. U neamerických stojanů, používajících konektory CCS, tomu totiž nic dalšího technicky nebrání. Aktuálně se už několik měsíců pracuje na otevření aplikace i třetím stranám.
je tento komentář ke správnému článku. Rád bych pochopil Váš vtip.
Tesla příští rok pravděpodobně prodá víc aut než ŠKODA celosvětově. A to u aut s 2x větší prodejní cenou za vůz a s vyšší marží. Kam kdo nevyjel? Děkuji