Tesla vlastní nejhodnotnější síť nabíjecích stanic na světě. Musela si totiž vybudovat svou vlastní, což byla jediná možnost vzhledem k tomu, jak brzy začala s masovou výrobou elektromobilů. Po deseti letech intenzivní výstavby nyní obsahuje přes 25 000 Superchargerů na více než 2 700 lokalitách po světě. Na rozdíl od ostatních sítí, jako Ionity či Chargepoint, však slouží výhradně vozidlům Tesla.
To se elektrek.co nejpozději v září 2022 změní. Zástupci Tesly totiž potvrdili norským úřadům, že plánují otevřít svou síť ostatním výrobcům. Není oficiálně známý důvod tohoto rozhodnutí. Elon Musk donedávna tvrdil, že otevření své sítě ostatním automobilkám podmiňuje jejich participací na nákladech. Jenže Tesla aktuálně jedná s Vestland fylkeskommune, což je vedoucí orgán kraje Vestland v Norsku, tedy obdoba našeho krajského úřadu, o využití tamějších štědrých vládních pobídek k budování nabíjecích stanic. Jenže v tomto případě má pro změnu podmínky tamější vláda, a první z nich zní, že nabíječky musejí být otevřené pro všechny. Je tedy pravděpodobné, že vítr vane právě odtamtud.
V tuto chvíli není jasné, zda se jedná pouze o Norsko, či také jiné oblasti. Víme však, že aktuálně o tomtéž Tesla jedná i v Německu. Každopádně půjde o průlom a také precedens, který přinese oboustranný prospěch. Tesle zvýší zisky za nabíjení a ostatním spadne do klína spousta nových, kvalitních nabíječek. Superchargery jsou totiž v Evropě, díky používání konektorů CCS2, kompatibilní se zdejšími standardy.