Poprvé jsme se dozvěděli o zpoplatnění Superchargerů zhruba před rokem. Automobilka si ale začíná uvědomovat, co bude mít za následek splnění možná i půl milionu objednávek Modelu 3 3 – Superchargery by mohly začít být přeplněné, a proto by se přístup k nim měl regulovat. Elon Musk sám říkal, že Supercharger nikdy nebude výdělečným projektem, jen chce přispět k rozvoji elektromobility. Peníze vydělané z prodeje elektřiny opět investuje do výstavby dalších stanic a solárních panelů pro co nejčistší energii.
Momentálně po světě najdete více než 1 180 nabíjecích stanic s téměř 9 tisíci Superchargery. Zdražení je vcelku významné, například ve státu Oregon se cena zdvojnásobila z 12 na 24 centů za jednu kWh, což je v přepočtu zhruba 5 korun. Plná „nádrž“ Modelu S 100D vás tedy v tomto státě přijde na pět set korun. Zdražení není tak markantní například v Kalifornii, kde jde o nárůst z 20 na 26 centů nebo ve státě New York, kde jde o nárůst z 19 na 24 centů za kWh.
#dayafterchristmas Barstow supercharge station many tesla cars are in line waiting to their turn to be charged pic.twitter.com/Lw5kAlAtCU
— passionotes (@laurenqu) 26. prosince 2016
Automobilka oznámila, že sice nabíjení zdražila, vždy ale bude provoz elektromobilu levnější než u spalovacího automobilu. Dnes na dojezd zhruba 500 kilometrů natankujete i v USA zhruba za dvojnásobek, rozdíl v nákladech na kilometr se ale rapidně zmenšil. Většina majitelů ale nabíjí především doma a Superchargery využívají pouze při dlouhých trasách.
Zdroj: tesla.com