Dnes je 10. výročí od spuštění Tesla Superchargerů v Evropě

Na oslavu je až do půlnoci nabíjení zdarma
Dnes je 10. výročí od spuštění Tesla Superchargerů v Evropě
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Prvních 6 dobíjecích hubů s 46 Superchargery bylo v Norsku
  • V Evropě je celkem 1 050 dobíjecích hubů
  • V ČR je celkem 7 dobíjecích hubů s 52 Superchargery

V tento den přesně před 10 lety došlo ke spuštění prvních Tesla Superchargerů v Evropě. Konkrétně šlo o prvních 6 nabíjecích hubů s celkově 46 Superchargery ve městech Dombås, Gol, Cinderella, Aurland, Lyngdal a ve starém zimním olympijském městě Lillehammer severně od Osla. Tehdy bylo nabíjení pro majitele Tesly Model S zcela zdarma. Aktuálně se v Norsku nachází 112 nabíjecích hubů s 1 700 Superchargery. V Evropě je celkem nyní v provozu 1 050 nabíjecích hubů se Superchrargery. V České republice je celkem 7 hubů s Superchargery, a to přesně ve Vestci, Lovosicích, Humpolci, Plzni, Kamenném Újezdu, a Olomouci. V Humpolci a Plzni je k dispozici 6 Superchargerů, v ostatních lokalitách po 8.

Tesla oslaví výročí nabíjením zdarma

Na oslavu desetiletého výročí sítě dobíjecí sítě Supercharger v Evropě je dnes od 9 hodin SELČ do konce dne pro řidiče vozů Tesla a dalších elektromobilů v Evropě a Izraeli nabíjení zdarma. Uvádí to dnes zveřejněný dokument. Chcete-li získat přístup, stáhněte si aplikaci Tesla a připojte se k nabíjení.

Jaké jsou rozdíly mezi Superchargery V1, V2, V3 a V4?

Tak jako ostatní technologie se s časem vyvíjejí, i Tesla postupně zdokonalovala technologii Superchargerů. Původní modely řady V1 nabíjely rychlostí 100 kW, která byla s uvedením modelu V2 zvýšena na 120 kW. V roce 2019 byla uvedena na trh verze V3, která se může pochlubit více než dvojnásobnou rychlostí nabíjení oproti svému předchůdci, a to až 250 kW. Nyní nejnovější verze Supercharger Tesla V4 dokáže nabíjet model Semi rychlostí až 1 MW. Superchargery V4 zavádějí lehčí a tenčí kabely a také kapalinové chlazení, které zvyšují účinnost a poskytují rychlost nabíjení až 1 000 mil dojezdu za hodinu. Jedním z výrazných rysů Superchargeru V4 je vyšší stojan, který zahrnuje mnohem delší kabel než předchozí model V3.

Model Superchargeru Nabíjecí výkon Rychlost nabíjení Délka kabelu Chlazení kabelu
V4 350 kW 400 km za 15 min 3 m kapalinou
V3 324 kW 289 km za 15 min 1,5 m kapalinou
V2 150 kW 273 km za 30 min 2,7 m vzduchem
V1 120 kW 273 km za 30 min 2,4 m vzduchem
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze