😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Superchargery V4 zrychlují, má to ale jeden háček

6
Superchargery V4 zrychlují, má to ale jeden háček
Fotografie: Tesla
  • Zrychlení se týká pouze Superchargerů V4 v Severní Americe
  • Jediným vozem Tesla, který novinku využije, je Cybertruck
  • Ostatní Tesly z důvodu starší 400V architektury mají maximum 250 kW

Server insideevs.com upozornil na to, že nabíjecí stanice Supercharger V4 právě získaly v Severní Americe vyšší výkon. Jak informuje sama Tesla na sociální síti X (viz příspěvek níže), všechny stojany verze V4 budou nově dosahovat maximálního výkonu 325 kilowattů, což značí nárůst o 30 % oproti předchozím 250 kW.


Do kontextu je však nutné uvést, že aktuálně jediným elektromobilem Tesla, který v současné době může zvýšený výkon nabíjení využít, je Cybertruck, a to díky 800V architektuře. Modely 3, Y, S a X se 400V architekturou tak zůstávají omezeny maximem 250 kW, takže řidiči žádnou změnu při jejich nabíjení nezaregistrují. Nicméně s tím, jak Tesla síť Supercharger otevírá stále většímu počtu elektromobilů jiných výrobců, alespoň ty vylepšení stojanů V4 využijí.

Superchargery v Evropě zrychleny nebyly, zároveň jsou dokonce v řadě případů omezeny staršími výkonovými kabinety převzatými ze starších Superchargerů v3. To znamená, že i když jsou již stojany v4, výkonová elektronika je starší a nepodporuje 800V architekturu. To jsme si ověřili nedávno i při nabíjení Hyundai Ioniq 6.

Nabíjíme Hyundai Ioniq 6 na 800V Superchargeru V4. Poradí si s tím?

Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Koukal jsem, že Vestci už mají stojany postavené a připojené, ale stále tam lidi makají, tak jsem zvědav, zda to pomůže s obsazeností a občasnými frontami.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze