Spojené státy se potýkají s problémem, že vozí velkou část zboží po silnicích v kamionech, kterých se dekarbonizace zatím prakticky nedotkla. V této situaci vystupuje Elon Musk se svým tahačem Tesla Semi tak trochu jako spasitel, jenže naráží na neexistující výkonnou dobíjecí infrastrukturu, která je pro elektrické kamiony se stále ještě omezeným dojezdem nezbytná. I na to má americký vizionář recept, ale nechce se mu jej platit jen ze svého. Podobně, jako když v poslední době hledá příležitosti, jak sehnat peníze odjinud i na své Superchargery.
Navrhl tedy první trasu mezi jižním okrajem Texasu a severní Kalifornií, kde už působí první tahače Semi ve službách nápojového gigantu PepsiCo. Mělo by jít celkem o devět nabíjecích oáz a na každé z nich o osm stojanů s výkonem 750 kW. To je samozřejmě úplně jiné sousto než u Superchargerů, navíc bez naděje na rychlou návratnost. Proto se lidé z Tesly obrátili na texaské úřady, které uznaly, že zmíněná trasa by mohla mít nárok na federální dotace podle zákona o infrastruktuře z roku 2021. Požádali je také, aby vládě odeslaly souhlasné stanovisko, které je součástí žádosti automobilky o dotace.
Podle Bloomberg jde o téměř 100 milionů dolarů (2,2 miliardy korun), jejichž přidělení právě v tuto chvíli americká vláda zvažuje. Není také jasné, zda se Tesla do tohoto náročného projektu pustí, pokud dotaci nedostane. Sama totiž v žádosti uvedla, že výroba tahačů Semi je stále ve fázi pilotního projektu a jejich masová produkce se rozběhne až po rozšíření továrny v Nevadě, do níž chce automobilka investovat 3,6 miliardy dolarů (79 miliard korun). A to ještě chvíli potrvá. Otázkou také zůstává, zda konkurenční výrobci (z nichž žádný dosud svůj elektrokamion v USA na trh neuvedl) akceptují nabíjecí standard Tesly.