Ačkoliv by měly první kamiony Tesla Semi již letos dorazit k zákazníkům, zatím je není kde rychle nabíjet. Budou totiž používat vlastní, nový typ konektoru, schopného přenést 1 megawatt, zatímco dnes běžně používané CC2 snesou maximálně polovinu. A ačkoliv už dlouho víme, že síť dedikovaných nabíječek Megacharger rovněž vznikne, zatím nikde žádná nestojí. A vzhledem k tomu, jak rychle se blíží ohlašovaný debut modelu Semi, čekali bychom touto dobou už minimálně testovací provoz na několika prvních, dávno hotových. Ve skutečnosti je zatím i samotný Megacharger zahalen tajemstvím, víme pouze, že Tesla má minimálně jeden funkční prototyp k nabíjení pojízdných vzorků tahače Semi.
Aktuálně podle insideevs.com dorazila zatím nepotvrzená zpráva, že se pracuje na vůbec prvním Megachargeru, a to uvnitř soukromého pozemku výrobce Frito-Lay v kalifornském Modestu. Dcera firmy PepsiCo, vyrábějící bramborové lupínky, si objednala celkem patnáct elektrických tahačů Semi, které doplní už provozovanou flotilu 176 elektrických středně velkých skříňových náklaďáků Smith Newton (elektrická konverze české Avie D!). Pro stávající elektrovozidla slouží několik nabíjecích stanic ChargePoint o výkonu 62,5 kW, Megacharger by měl vyrůst v jejich sousedství. Nic bližšího zatím nevíme, ale nebude chybět ani bateriový block Megapack, takže není vyloučeno, že se Tesly Semi skutečně dočkají deklarovaného nabíjecího příkonu 1 MW. Příběh má i další českou stopu; tahače Semi si totiž objednal i domácí e-shop Alza, takže se „boje“ o Megachargery zřejmě dočkáme i u nás.
Frito-Lay, výrobce i u nás známých lupínků Lay's, patří mezi vůbec první společnosti, které si elektrické tahače Semi předobjednaly. Jejích 15 tahačů bylo součástí rámcové smlouvy na 100 Tesel Semi, které v prosinci 2017 objednala společnost PepsiCo. Výrobce brambůrků už oznámil, že ona patnáctka dorazí letos a my jsme při současném stavu připravenosti upřímně zvědavi, zda to Tesla stihne. Co myslíte vy?