Začalo to nevinným dotazem fanouška na Twitteru: „Ahoj Elone, jak se daří Semi? Kdy podle Tebe vyjedou kamiony bez řidičů?“ Jenže místo obvyklých vřelých, avšak nekonkrétních frází o „blížící se premiéře“ byla Muskova odpověď střízlivá, a nezvykle upřímná: „Právě teď jsme příliš omezeni bateriemi. Ale snad se to povede napřesrok.“ Jenže insideevs.com si všímá nekonkrétnosti, otvírající prostor spekulacím. Co to vlastně znamená, být omezen bateriemi?
Každopádně se zdá, že zasvěcené odhady z února, že letos vyjede prvních 2 500 nejpohodlnějších tahačů světa (jak svůj Semi s vrozenou skromností nazývá Elon Musk), byly příliš optimistické. Baterie asi nepřestávají být v Tesle horkým tématem, protože každý kamion sice bude potřebovat celkem 500 kWh kapacity, avšak vynásobeno předpokládanými výrobními počty po debutu v nízkých jednotkách tisíc vozů ročně stále vychází relativně nízký počet (tedy ve srovnání se statisícovými sériemi osobních modelů) potřebných článků. Zřejmě tedy došlo k nějaké trampotě na výrobní lince baterií v kalifornském Fremontu. Pokud je tedy správný předpoklad, že tahač Semi už dostane vlastní revoluční články Tesla 4680 namísto dosavadního importu od LG, Panasonicu či CATL.
Projekt Tesla Semi neplánuje nic menšího, než zcela změnit kamionovou přepravu. Má šetřit přírodu i náklady, poskytnout řidiči nevídaný komfort a zvládnout autonomní jízdu. To vše při normovaném dojezdu až 804 km a bezpříkladných dynamických vlastnostech. Se zátěží 36 tun má například dosáhnout rychlosti 96 km/h za 20 sekund.