Tesla kráčí vstříc bohatým masám. Rozšířila nabídku velkých Modelů

3
Tesla kráčí vstříc bohatým masám. Rozšířila nabídku velkých Modelů
Fotografie: Tesla
  • Prodeje Modelů S a X se ani po modernizaci nestaly žádným šlágrem
  • Změnit to mají levnější verze s omezeným dojezdem
  • Evropa má zatím smůlu, ale může se to změnit

V době, kdy byla Tesla Model S jediným autem v nabídce americké automobilky, vystřídala celou řadu kapacit trakční baterie od 40 (což byla softwarově omezená 60kWh baterie) po 100 kWh. U později uvedeného Modelu X to bylo obdobné, s výjimkou verzí 40 a 85 kWh. Jenže po nástupu menších Modelů 3 a Y už nebyly levné verze třeba a v nabídce na dlouhá léta zůstala pouze 100kWh baterie. Jenže to se právě nyní mění.

Dlouhodobě slabá poptávka po obou velkých Modelech přiměla výrobce měnícího nabídku téměř jako supermarket vrátit do hry dostupnější verze obou velkých Tesel. Ty budou mít stále daleko k adjektivu „levné“, ovšem na každé z nich půjde ušetřit 10 000 dolarů (220 000 korun). Ceny přímo v korunách neuvádíme, protože se na českých stránkách Tesly v době psaní tohoto textu zatím neobjevily.

Sleva samozřejmě není zadarmo. Obě verze nazvané tradičně Standard Range (dosavadní základní provedení byla bez přívlastků, možná se jim časem vrátí obvyklá označení Long Range) dostávají do vínku o pětinu kratší dojezd (515 místo 652 km podle EPA u Modelu S) a slabší zrychlení. Technické údaje Tesla tradičně neuvádí, kromě akcelerace 0–96 km/h, která se zhoršila v případě Modelu S z 3,1 na 3,7 s, nejvyšší rychlost 210 km/h se nezměnila. Model X dostal sprinterský hendikep 0,6 s ke stávajícím 3,8 s, dojezd podle EPA se u něj zkrátil z 560 na 433 km. Uvedené hodnoty platí pro standardní kola, v případě Modelu S 19", u Modelu X 20". Oběma verzím zůstal dvoumotorový pohon všech kol.

Obě levné verze se začnou dodávat v září, Tesla slíbila, že ještě upřesní specifikace. V tuto chvíli také nevíme, zda se do vozu vrátila někdejší 90kWh baterie, k níž má nová verze nejblíže, nebo jde opět o softwarové omezení stávající 100kWh sady. V evropské nabídce se provedení Standard Range zatím neobjevila, zda je to v plánu, můžeme v případě tajnůstkářské automobilky pouze spekulovat. Její rozhodnutí bývají racionální, o čemž svědčí fakt, že bohaté trhy s levostranným provozem si stále nemohou koupit Model X s volantem vpravo.

Technické parametry Tesla Model S (2021) Dual Motor

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 5 021 × 1 987 × 1 431 mm, 2 170 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon504 kW, 685 koní
Baterie100 kWh (95 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15 kWh / 100 km, dojezd: 634 km
Cena od2 319 900 Kč

Technické parametry Tesla Model X (2021) Dual Motor

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 5 057 × 1 999 × 1 680 mm, 2 369 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon504 kW, 685 koní
Baterie100 kWh (95 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 17 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 19,1 kWh / 100 km, dojezd: 576 km
Cena od2 489 900 Kč
Diskuze ke článku
Ondřej Kvinta
Ondřej Kvinta
No aneb Tesla si může dovolit menší baterii a dostane se i tam na nejlepší dojezd konkurence. Protože se sníží i hmotnost, když odeberou navíc jeden motor. A o zrychlení už nikomu moc nejde z toho segmentu trhu.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze