Tesla rozšiřuje nabídku Modelu 3 o verzi pro cestovatele. Bude zřejmě trhákem

10
Tesla rozšiřuje nabídku Modelu 3 o verzi pro cestovatele. Bude zřejmě trhákem
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • S Teslou Model 3 budete moci ujet až 620 normovaných kilometrů
  • Bude přitom jen o chlup dražší než stávající základní model

Tesla Model 3 se ještě před chystaným faceliftem rozroste o mimořádně atraktivní verzi Long Range RWD. Ta dostane větší z nabízených baterií s využitelnou kapacitou 70 kWh a pohon pouze zadní nápravy. To sice zhoršilo akceleraci z klidu na 100 km/h ze 4,4 na 5,9 s, avšak nejvyšší rychlost 233 km/h se nezměnila a díky snížení hmotnosti i jízdních odporů stoupl normovaný dojezd WLTP na 620 km. Ten sice stále zaostává za Teslou Model S (634 km), avšak mezi menšími Teslami je historicky rekordní.

Výrazně nižší proti stávající čtyřpohonové verzi Long Range bude i cena. Tu Tesla stanovila na 1 030 790 Kč, tedy o bezmála dvě stě tisíc korun níže. Zároveň bude tato verze jen o osm set korun dražší než stávající Standard Range, lze tedy předpokládat, že že ta buď vypadne z nabídky (čímž by ale vypadla i LFP baterie), nebo ji čeká rovněž úprava ceny směrem dolů. Cílem je zřejmě oživit slabou poptávku po nejlevnějším vozu americké automobilky.

Technické parametry Tesla Model 3 Long Range RWD

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 844 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon258 kW, 370 koní, točivý moment: 510 Nm
Baterie75 kWh (70 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: NACS, CCS Combo, Mennekess
Spotřeba?, dojezd: 620 km
Cena od1 030 790 Kč
Diskuze ke článku
Michal Němec
Michal Němec
Kluci to je aktuální skladovka. To už zítra být nemusí. Navíc je zlevněná. Původní cena je o 110k vyšší dle toho, co tam vidím.
Radek Skrbek
Radek Skrbek
Podle mě, kdyby Musk předělal dveře zadního kufru na typ co má oktávka (nevím jak se tomu přesně říká) tedy aby kufr neměl ten malý otvor typický pro sedany, tak by se zvýšilo prodeje o minimálně 50%. Protože spoustě lidí "trojka" vyhovuje svoji velikosti i cenou a nepotřebují "Y-ko", ale opravdu hodně vadí zadní kufr.
Dini Dini
Dini Dini
Hmm, tak do te pujdu ja. Konecny rozdil v dojezdu bude jeste vetsi, nez napovida WLTP.
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Tohle je hodně pěkné, vážně hodně pěkné. Pokud to není nějaká kachna a nejsou to čínské ceny. :-D Jinými slovy se parita mezi EV a spalováky posunula z cca 1,3 mil k cca 1 mil. Kč, což je pecka. Až budou pěkná auta okolo 700 tis., tak už to zasáhne opravdu hodně lidí, možná taky mě! Zatím jedu v LPG! :-D

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze