V rámci průzkumu americké neziskové spotřebitelské organizace Consumer Reports se můžeme dozvědět, jak elektromobily jsou podle názoru jejich majitelů spolehlivé. Průzkum, který probíhá napříč americkými řidiči, má přitom vcelku zajímavé výsledky, neboť na prvním místě (vůz s nejvyšší spolehlivostí) spočinul elektromobil, který je na trhu poměrně krátce.
Tesla and Nissan have been mass-producing electric cars for over a decade now, which gives them a clear advantage over many competitors. https://t.co/eSD2vBhEaQ
— Consumer Reports (@ConsumerReports) December 15, 2022
Bodové hodnocení vychází hned z několika sledovaných kritérií, která jsou hodnocena samotnými uživateli daných vozů. Tesla Model 3 tak z průzkumu vyšla jako druhý nejspolehlivější elektromobil, zatímco Kia EV6 je podle jejich majitelů ještě spolehlivější. Ve prospěch Tesly každopádně hraje počet roků, které je tento vůz na trhu, neboť je Kia EV6 stále velmi nový model, potenciálně se tak může názor majitelů na spolehlivost v budoucnu výrazněji změnit.
Třetí místo pak získal Nissan Leaf, což je vůz, který se rovněž řadí k elektromobilům s nejdelší historií na trhu. Zajímavostí průzkumu také je, že celá kategorie elektromobilů je respondenty považována za méně spolehlivou, chcete-li více problémovou než srovnatelná vozidla s fosilním či hybridním pohonem. Majitelé si podle consumerreports.org stěžují na problémy spojené s nabíjením, bateriemi či elektromotory, což má mít na svědomí rovněž fakt, že jsou elektromobily zpravidla stavěny na nových platformách, zatímco fosilní a hybridní vozy převážně hrají na jistotu a využívají již časem otestované platformy a komponenty z předchozích modelů. Jistě by bylo zajímavé vidět výsledky podobného průzkumu provedeného napříč evropskými elektromobilisty.
Elektromobil mene spolehlivy nez fosil a na druhem miste spolehlivosti domaci Tesla…
To je smutny priklad upadku spolecnosti z prebytku blahobytu.
To se pak neni cemu divit, ze mi neustale posilaji z Tesly v updatech nove hry a kraviny namisto aby opravili chyby a doladili spatne fungujici zakladni systemy.
Skoro sest let provozu Tesly S a X s vysokym najezdem a nemohu ani vyjmenovat vsechny zavady, protoze jich bylo tolik, ze by to vydalo na knizku.
O par let pozdeji si znamej nenechal vymluvit nakup Tesly 3. Kdyz jsme se pak po pul roce potkali u piva, mluvil celej vecer jen o tom s cim vsim uz byl v servisu. Shrnul to, ze Tesla je skvely elektromobil, ale naprosto mizerne auto pod coz se podepisuji.
Skoro pet let provozu Ioniq 28kWh s vysokym najezdem, nikdy zadana zavada.
Skoro ctyri roky provozu Leaf 40kWh stredne velky najezd, nikdy zadna zavada.
Dva a pul roku v provozu dve eNira 64kWh, stredni az vyssi najezd. Jedno nam dodali s vadnou palubni nabijeckou a trovalo par mesicu nez ji vymenili.
A aktualne resime abnormalne vysokou hlucnost motoru u obou aut. V Kie priznali, ze je na to svolavacka, ale tajna, takze resi jen ty co se ozvou. Nicmene uz to resi neuspesne par tydnu…