Zmodernizovaná Tesla Model S podle EPA dojede dál. I s menší baterií

3
Zmodernizovaná Tesla Model S podle EPA dojede dál. I s menší baterií
Fotografie: Tesla
  • Další odhalené detaily zmodernizované Tesly Model S
  • Přepracován byl téměř celý poháněcí řetězec
  • Kapacitu 100 kWh považuje Tesla za již dostatečnou

Zatímco při nedávné noční prezentaci Tesly Model S Plaid se Elon Musk rozplýval nad novým motorem s karbonovou bandáží rotoru, vůbec nepřišla řeč na kapacitu baterie. A to nejen u nového Plaidu, ale i u standardní verze Long Range. Dnes už ale víme, že baterie má 100 kWh, tedy méně, než u předchozích vrcholných verzí (104 kWh). To ovšem nic nemění na faktu, že testování podle americké metodiky EPA ukázalo u verze Long Range citelně vyšší dojezd. Konkrétně 655 místo rovných 600 kilometrů. A také nižší spotřebu 16,6 místo 17,8 kWh/100 km. A to přesto, že dosud nedošlo na nové články typu 4680. Verze Plaid obdržela oficiální dojezd EPA 560 km.

Svědčí to o faktu, že Američané zapracovali na efektivitě a aerodynamice. Vylepšili chlazení i vnitřní odpory baterie, což bývala známá nevýhoda dřívějších nejvýkonnějších verzí Modelu S, nasadili efektivnější motor a zlepšili aerodynamiku. Právě tak budou by měly do budoucna vypadat u Tesly cesty k delším dojezdům, protože Tesla podle insideevs.com neplánuje další rychlé zvyšování kapacit použitých akumulátorů; současných plus minus 100 kWh by mělo stačit. I když to samozřejmě nebude platit pro Cybertruck a tím méně pro tahač Semi. Uvidíme ale, zda se to bude vztahovat i na Teslu Roadster, která by svými výkony měla poskočit ještě výrazně nad aktuální Model S Plaid. Pro ni prý mají konstruktéři ještě několik triků v rukávu schovaných. Pořád je podle jejich slov ještě kam zvyšovat otáčky i točivý moment.

Novinkou pod sukněmi aktualizovaného Modelu S je také zvýšení napětí baterií na 450 V; i to je jedna z cest ke snižování vnitřních odporů. Další vývoj se každopádně bude ubírat k ještě efektivnějším a především lehčím a levnějším elektrickým článkům. Kapacitu 100 kWh totiž lze považovat pro každodenní užívání již za dostatečnou. A to i v případě, když se elektromobil zapojí do systému Vehicle to Grid a bude sloužit jako vyrovnávací zásobník pro ukládání přebytků z domácích obnovitelných zdrojů a jejich odesílání do veřejné sítě.


Technické parametry Tesla Model S Long Range Plus

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 4 970 × 2 037 × 1 445 mm, 2 290 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon398 kW, 541 koní, točivý moment: 755 Nm
Baterie100 kWh (95 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 150 kW, palubní: 17 kW, konektory: NACS, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,6 kWh / 100 km, dojezd: 652 km
Cena od2 187 700 Kč
Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
No myslím je jasné, že se jedná o další přizpůsobení se cyklu a na reálný dojezd to nebude mít podstatný vliv. Necháme se překvapit.
Ivan Hoe
Ivan Hoe
stačí se podívat do historie, mockrát se tu psalo jak bohatě stačí na denní používání i baterie 20kWh, 40 je už pro ty fanatiky co musí dojet bez obědů a večeří do Chorvatska... a teď už se to konečně veřejně popřelo a platí co jsem říkal od začátku "Kapacitu 100 kWh totiž lze považovat pro každodenní užívání již za dostatečnou." ... ano, to již je konečně dostatečné ;-) Jen domácí nabíjení z běžné zásuvky které má být gró celého elektromobilismu je u takové solidní baterie dost porod...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze