Zatímco při nedávné noční prezentaci Tesly Model S Plaid se Elon Musk rozplýval nad novým motorem s karbonovou bandáží rotoru, vůbec nepřišla řeč na kapacitu baterie. A to nejen u nového Plaidu, ale i u standardní verze Long Range. Dnes už ale víme, že baterie má 100 kWh, tedy méně, než u předchozích vrcholných verzí (104 kWh). To ovšem nic nemění na faktu, že testování podle americké metodiky EPA ukázalo u verze Long Range citelně vyšší dojezd. Konkrétně 655 místo rovných 600 kilometrů. A také nižší spotřebu 16,6 místo 17,8 kWh/100 km. A to přesto, že dosud nedošlo na nové články typu 4680. Verze Plaid obdržela oficiální dojezd EPA 560 km.
Svědčí to o faktu, že Američané zapracovali na efektivitě a aerodynamice. Vylepšili chlazení i vnitřní odpory baterie, což bývala známá nevýhoda dřívějších nejvýkonnějších verzí Modelu S, nasadili efektivnější motor a zlepšili aerodynamiku. Právě tak budou by měly do budoucna vypadat u Tesly cesty k delším dojezdům, protože Tesla podle insideevs.com neplánuje další rychlé zvyšování kapacit použitých akumulátorů; současných plus minus 100 kWh by mělo stačit. I když to samozřejmě nebude platit pro Cybertruck a tím méně pro tahač Semi. Uvidíme ale, zda se to bude vztahovat i na Teslu Roadster, která by svými výkony měla poskočit ještě výrazně nad aktuální Model S Plaid. Pro ni prý mají konstruktéři ještě několik triků v rukávu schovaných. Pořád je podle jejich slov ještě kam zvyšovat otáčky i točivý moment.
Novinkou pod sukněmi aktualizovaného Modelu S je také zvýšení napětí baterií na 450 V; i to je jedna z cest ke snižování vnitřních odporů. Další vývoj se každopádně bude ubírat k ještě efektivnějším a především lehčím a levnějším elektrickým článkům. Kapacitu 100 kWh totiž lze považovat pro každodenní užívání již za dostatečnou. A to i v případě, když se elektromobil zapojí do systému Vehicle to Grid a bude sloužit jako vyrovnávací zásobník pro ukládání přebytků z domácích obnovitelných zdrojů a jejich odesílání do veřejné sítě.
Magnetic strength of Neodymium magnets decreases at 80°C & magnetism can be permanently lost if magnets are left for an extended period of time at a temperature above 80°C
— ALEX 🚀 (@ajtourville) June 13, 2021
Carbon fiber matrix is generally cured at a temperature between 100 and 130°C
Post-assembly magnetization? pic.twitter.com/yHOVBkxysu
Technické parametry Tesla Model S Long Range Plus
Kompletní specifikaceKonstrukce | liftback, 4 970 × 2 037 × 1 445 mm, 2 290 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 398 kW, 541 koní, točivý moment: 755 Nm |
Baterie | 100 kWh (95 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 150 kW, palubní: 17 kW, konektory: NACS, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 14,6 kWh / 100 km, dojezd: 652 km |
Cena od | 2 187 700 Kč |