Tesla zpomalila tempo výstavby Superchargerů, přesto zůstává závratné

21
Tesla zpomalila tempo výstavby Superchargerů, přesto zůstává závratné
Fotografie: Tesla
  • Tesla měla na konci druhého čtvrtletí po celém světě 3 971 stanic, z toho více než 1 200 v Číně
  • Rychle stoupá průměrný počet přípojek na jednu stanici, aktuálně už jich je 9,1

Tesla se ve své veřejné čtvrtletní zprávě pochlubila počtem nově otevřených Superchargerů. Těch za druhý kvartál 2022 vzniklo celkem 247, což je prakticky stejně jako v prvním čtvrtletí (248), jenže to zároveň znamená meziroční pokles o 8 %. Zároveň ale dále roste celkový počet nabíjecích konektorů. Těch se objevilo 2 508, což je nejen meziroční nárůst o 5 %, ale také druhý historicky nejlepší výsledek vůbec. Konektorů je v tuto chvíli už 36 165, tedy průměrně 9,1 na jednu stanici. Poměr nově vzniklých stanic a konektorů činí rovněž pěkných 10,2.

Vzhledem k dosavadnímu tempu výstavby je tedy více než pravděpodobné, že letos se dočkáme nejen 4 000. stanice, ale i 40 000. stojanu. Vůbec první totiž vznikl v září 2012, v červnu 2018 jich bylo 10 000, v listopadu 2020 už 20 000, dalších deset tisíc přibylo přesně za rok, tedy znovu listopad, ovšem 2021. Stojan číslo 35 000 ožil v červnu 2022. Nejvyšší výkon Superchargerů rostl z původních 120 kW na 150 kW (V2) a 250 kW (V3), u stávající verze 3 se brzy očekává navýšení na 300 kW a více, neoficiální odhad zní 324 kW. Podle nejnovějších zpráv však Tesla zároveň chystá už výkonnější Superchargery V4 s odlišným designem a delším nabíjecím kabelem.

Diskuze ke článku
Martin Lacina
Martin Lacina
Naposledy upraveno: 22. 7. 2022 07:20
Tohle je ve skutecnosti nejvetsi know how Tesly.
Davno uz to neni nejlepsi elektricky pohon. Jsou lepsi auta.
A uz vubec ne software, ten je ve skutecnosti na dnesni dobu dost tragicky. Chybu opravuji chybou. Bezne je tuhnuti systemu, zpomalovani v case, coz je nekdy az nebezpecne, kdyz vam senzory i kamera reaguji s pulvterinovym zpozdenim.
A neni to ani autopilot, ktereho po par kilometrech radeji vypnete, proze vas nebavi neustale bezduvodne dupani na brzdu a podobne. I kdyz ted jsem ho po dlouhe dobe pouzil, kdyz jsem pozde v noci usinal za volantem, zjistil jsem, ze funguje jako vyborny probouzec. Pistite ho a behem chvile jste plny adrenalinu a je po spani…
Ovsem superchargery to je jina. Mit jistotu, ze at se vydate kamkoli vzdycky najdete volny stojan s dostatecnym vykonem, u ktereho nebudete resit jsky cip nebo aplikace ho spousti a vzdy funguje jen co zasunete konektor je k nezaplaceni.
Pred par dny jsem nabijel na Ionity v Beroune. Kartu jsem pujcil kolegovi co jel na dovolenou a tak prisla ke slovu aplikace. Po asi deseti minutach snazeni byl stojan ve stavu, ze jsem musel prejet na druhy, ktery se mi nakonec podarilo odemknout, ale tohle bych vazne na cestach pravidelne zazivat nechtel…
Tomáš Čermák
Tomáš Čermák
Jen tak dal.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze