Společnost Tesla nedávno rozšířila Superchargery V4 nejméně do dalších dvou zemí – Velké Británie a Norska – jak informuje insideevs.com.
Podle informací Tesla Owners UK byly tento týden instalovány Superchargery V4 v servisním středisku v Tottenhamu v londýnské čtvrti Haringey. Fotografie z místa přitom odhalují, jak nabíječky vypadají uvnitř – není zde mnoho volného prostoru, protože Tesla využila vše, co je v rámci designu nabíječky k dispozici.
The first UK sighting of a V4 Supercharger Install took place today (with payment screens) at Tottenham Service Centre! pic.twitter.com/oiiF1zC8Fc
— Tesla Owners UK 🇬🇧 (@TeslaOwnersUK) August 17, 2023
Zdroj uvádí, že nové stojany jsou vybaveny displejem, takže se dá předpokládat, že disponují i čtečkou pro bezkontaktní platby. Víme přitom už z dřívějška, že nejde o jediné připravované dobíjecí místo se Superchargery V4 ve Velké Británii, protože ve Swindonu má být postavena nová stanice s 16 nabíječkami V4 a potenciálně výkonem až 350 kW.
It is said that this new @Tesla #supercharger in Gardermoen, Norway will be a V4 supercharger!
— Esther Kokkelmans (@EstherKokkelman) August 18, 2023
This would be the eighth V4 supercharger in the world and the first V4 in Norway!
Of course I will keep you posted!@teslaeurope @TeslaClubNorway #TeslaEurope
📷Martin Kellman pic.twitter.com/K8L6ZYgZMo
O Superchargeru V4 v Norsku pak informuje na Twitteru Esther Kokkelmans, jež uvádí, že Tesla staví Superchargery V4 v Gardermoenu, což je asi 60 kilometrů jízdy od letiště v Oslu. Jednalo by se tak o osmý známý Supercharger V4 v Evropě. Po jednom je v Rakousku, Nizozemsku, Německu, Velké Británii a právě v Norsku. Zbylé tři jsou pak ve Francii.
Čím se liší nabíjecí stojany Supercharger V4 a V3?
Nabíjecí stojany V4 se od V3 liší v mnoha ohledech, počínaje černo-bílou barvou (ve srovnání s červeno-bílou V3), jsou o dost větší a je u nich znatelně delší kabel, aby nebyl problém nabíjet elektromobily jiných značek s konektory na různých místech.
Stejně tak nabíječky přišly o svůj charakteristický designový prvek v podobě otvoru s kabelem. Co se týče výkonu, verze V4 nativně podporuje architekturu s napětím 1 000 V oproti dosavadním 400 V a také až 615 A.