Tesla zamotala uvádění nových verzí FSD Beta. Aktuálně vychází 10.7

Tesla zamotala uvádění nových verzí FSD Beta. Aktuálně vychází 10.7
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Elon Musk veřejně slíbil přeskočení FSD Beta 10.7 a uvedení 10.8
  • Následně se začala mezi uživateli šířit verze 10.7

Elon Musk se nechal minulý týden na Twitteru slyšet, že verze 10.8 je prý blízko, navíc včetně speciálního vánočního překvapení. Dokonce tak blízko, že přeskočí verzi 10.7. Jenže několik dní nato se ve zjevném rozporu s touto informací začala podle insideevs.com mezi testovací skupinou předplatitelů asistenčního systému FSD překvapivě šířit právě verze 10.7. A to ve zcela standardní podobě i s obvyklým načasováním několik týdnů po důkladném otestování předchozího vydání.

Aby zmatků nebylo málo, připustil šéf Tesly snižování prahu pro vstup do testovacího programu z nynějších 98 bodů bezpečnostního skóre, udělovaného samotnou automobilkou, právě pro verzi 10.8. Uživatelů, kteří předem zaplatili automobilce za nehotový software, s jehož dokončením jí nyní bezplatně pomáhají, tedy významně přibyde. Vydání 10.8 by mělo podle Muskových slov přijít už v úterý (tedy v nejlepším případě dnes), ovšem Elon podle svého zvyku neupřesnil, které úterý myslel, a nechal tak prostor dohadům a spekulacím.

Ještě připojujeme obvyklý seznam změn a vylepšení verze 10.7:

  • Zlepšená síť objektových atributů, snižující o polovinu riziko falešného zpomalení při zařazování do jízdního pruhu a o 19 % riziko nesprávné volby pruhu
  • Snížení průměrné latence mezi fotonovými snímači a řízením vozidla o pětinu
  • Posunutí spodní hranice použití regenerativního brzdění v režimu Autopilot až na nulovou rychlost pro jemnější zastavení a vyšší účinnost
  • Zlepšení detekce zranitelných cílů (VRU) o 4,9 %
  • Omezení falešných zpomalení před cíli, křižujícími cestu, na hranici viditelnosti
  • Omezení fantomových zpomalení díky přidání křížové validace přiřazení jízdních pruhů pro objekty
  • Zlepšený rychlostní profil pro nechráněné odbočování vlevo za nízké viditelnosti
  • Přirozenější chování při přejíždění cyklopruhu při odbočování vpravo
  • Lepší komfort při zastavování před nesprávně přecházejícími chodci lepším modelováním oblasti s měkkou a tvrdou deadline
  • Jemnější připojování do pruhu díky lepšímu modelování pozic objektů na hranici viditelnosti
  • Zlepšení komfortu nastavením přísnějších hranic příčného zrychlení karoserie v zatáčkách
  • Vylepšené rychlé změny jízdního pruhu díky širší modelaci trajektorie
  • Vylepšená integrace mezi předjížděním čelního vozidla kolony a výběrem mezery ke změně jízdního pruhu
  • Vylepšená vizualizace trajektorie

Jevy fantomového brzdění a falešného zpomalování byly pro mnoho majitelů Tesel s Autopilotem i FSD Beta velkým problémem. Proto se na ně vývojáři zvlášť zaměřili. Zajímavou inovací je také nově používaná rekuperace při automatickém zpomalování, s níž je dosahováno plynulejších výsledků. Záhada s verzí 10.8 zřejmě ještě čeká na rozuzlení, stejně tak otázka, jak dlouho budou ještě majitelé Tesel, kteří si zaplatili za FSD, čekat na skutečné autonomní řízení.

Související články
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze