Tesla zahájila dodávky nejlevnějšího Modelu 3. V čem se liší od ostatních verzí?

Tesla zahájila dodávky nejlevnějšího Modelu 3. V čem se liší od ostatních verzí?
  • Model 3 ve verzi Standard Range je dostupný pouze na vyžádání
  • Jedná se o model Standard Range Plus s některými uzamčenými funkcemi
  • Za poplatek je jej možné upgradovat na verzi Standard Range Plus

Model 3 za 35 tisíc dolarů je u Tesly neustále skloňovaným tématem. Původně měla být verze Standard Range tím hlavním prodejním tahákem, který automobilka slibovala roky. Ovšem celá věc se nakonec vyvinula tak, že jí Tesla ze své online nabídky stáhla měsíc po uvedení a nyní je k dispozici pouze na vyžádání. Důvod? Údajně příliš nízký zájem ze strany zákazníků.

Nejlevnější běžně nabízená konfigurace Modelu 3 je tak verze Standard Range Plus za bezmála 40 tisíc dolarů (přibližně 1 milion 384 tisíc korun s DPH), jejíž dodávky Tesla zahájila nedlouho poté, co byla uvedena na trh. Objednané verze za 35 tisíc dolarů se dočkalo jen několik málo majitelů minulý měsíc a výraznější počet těchto vozů Tesla dodala až nyní. Konečně tak můžeme porovnat, jak se liší verze Standard Range oproti Standard Range Plus.

Na začátku je nutné připomenout, že verze Standard Range je v podstatě tím samým vozem co Standard Range Plus. Jak upozorňuje web electrek.co, rozdílem jsou pouze některé softwarově uzamčené funkce u levnější verze, za kterou zájemce zaplatí 35 400 dolarů (přibližně 1 milion 225 tisíc korun s daní). Zajímavé je, že těch několik šťastlivců, kteří dostali svůj nejlevnější Model 3 minulý měsíc, obdrželi vůz se stejnými funkcemi jako Standard Range Plus, protože Tesla ještě nevydala softwarovou aktualizaci, která by dané funkce omezila.

Tesla Model 3

Nicméně nově dodávané vozy již některé funkce uzamčené mají. Automobil má dojezd 354 kilometrů, což je o 32 kilometrů méně než u verze Standard Range Plus. Interiéry obou verzí se však v ničem neliší, stejná je středová konzole i sedadla vozu, které měly být původně rozdílné. To znamená, že ve všech sedadlech se nachází topné těleso pro jejich vyhřívání, ovšem u verze Standard Range může být aktivováno pouze v sedadle řidiče a spolujezdce. Automobil nemá možnost aktivovat mlhovky a také satelitní navigaci.

Změny se týkají také systému Autopilot, který je dostupný pro všechny varianty vozů Tesla, ovšem u verze Standard Range je jej nutné za poplatek aktivovat. Automobil by měl mít uzamčenou i funkci Immersive Sound, což je v podstatě Dolby Surround v podání Tesly, ovšem poslední dodané vozy mají tuto funkci povolenou.

Poslední zajímavostí je oznámení, že Tesla v budoucnu umožní všem majitelům upgradovat svou Standard Range verzi na verzi Standard Range Plus. Zároveň umožní majitelům verze Standard Range Plus její downgrade. Není však příliš jasné, proč by se měli majitelé Standard Range Plus verze ochuzovat o její výbavové prvky, ani zda bude s tímto krokem spojená určitá forma kompenzace ze strany Tesly.

Tesla Model 3 – test

Technické parametry Tesla Model 3 Standard Range

Konstrukcesedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 844 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon2580 kW, 370 koní, točivý moment: 510 Nm
Baterie75 kWh (70 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: Supercharger, CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 354 km
Cena od1 225 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze