Severní Amerika je zvyklá objednávat si své zboží z pohodlí domova, čemuž se rychle přizpůsobila i Tesla. Ta tím sice změnila trh, ovšem musela se přizpůsobit tamějším zvykům, mnohdy nevýhodným pro prodávající. Jedním z nich je záměrné nepřebírání dodaného zboží. To se dejme tomu u trička snadno vyřeší posláním zpět, avšak nepřevzaté vyrobené auto už je problém. Tesla to řeší tak, že auto prostě dodá dalšímu kupci; při relativně malé individualizovatelnosti jejích vozů se jiný zájemce o identické auto zpravidla najde snadno. A protože nechce přijít o zákazníka, objednávku dále eviduje jako platnou, i když by ji podle smlouvy mohla po 30 dnech po nepřevzetí výrobku zrušit.
Američané z toho těží hned dvakrát. Tesla totiž letos několikrát výrazně zdražila své automobily a vzhledem k neklesající poptávce v tom bude do budoucna zřejmě pokračovat. Řada z nich si vůz objednala už dříve za nižší cenu a snaží se jeho dodání oddálit do doby, než se jim konečně podaří dosáhnout schválení úvěru. Přičemž je logické, že storno objednávky a nutnost vytvořit novou na stejné auto za víc peněz se jim nelíbí a pravděpodobně by znamenala celé kolečko se schvalováním úvěru začít znovu. Další skupina se snaží odsunout dodání úmyslně do nového roku, aby dosáhla na nové daňové úlevy. Jenže Tesle dochází s oběma skupinami trpělivost, podle elektrek.co jde prý totiž řádově o tisíce lidí.
Začala tedy klientům, kteří nepřevzali objednaná auta, rozesílat velmi zdvořilý dopis, v němž jim po přijaté žádosti o odložení zrušení objednávky a následném nepřevzetí objednaného vozidla nabízí poslední šanci zrušit zadržování objednávky do 2. prosince, jinak dojde k jejímu zrušení a navrácení zálohy. Zájemce si pak bude muset vytvořit novou objednávku, pochopitelně za nových podmínek. Možná to zní jako vychytralost Tesly, ale je třeba si uvědomit, že automobilka dává svým klientům beztak velkorysý čas navíc a současné opatření je v situaci, kdy na některé její vozy už klienti čekají více než rok, zcela pochopitelné. Chce také zredukovat počty nevyřízených objednávek.
A "povolenkové výpalné" spalovací auta platí jen jednou (za prodané auto). V elektřině je platíte furt (pokud pochází elektřina s fosilních paliv, a pokud ne tak je tam zase podpora OZE), zde bych řekl, že v tomhle ohledu má výhodu spalovací auto (zase v palivu platíte spotřební daň což ty emisní povolenky může vyrovnat/překonat). Zkrátka a dobře, není to takto jednoduché jak zde píšete.