Tesla přepisuje dějiny. Stala se vůbec nejprodávanější v Evropě

1
Tesla přepisuje dějiny. Stala se vůbec nejprodávanější v Evropě
Fotografie: Tesla
  • Evropský trh se meziročně propadl o čtvrtinu
  • Tesla naopak posílila o 78 %

Tesla v září 2021 zbourala statistiky nejprodávanějších aut v Evropě. Historicky vůbec poprvé je totiž ovládl bateriový elektromobil, a to rovnou s pořádným náskokem. Podle electrek.co totiž udala 24 591 vozidel, zatímco druhé místo zůstalo obvyklému bestselleru Renaultu Clio (18 264 aut). Šlo o jediný elektromobil v první desítce a zároveň jediné auto neevropského původu (osmý Hyundai Tucson se vyrábí v Nošovicích).

Pořadí Model Prodaných vozů
1. Tesla Model 3 24 591
2. Renault Clio 18 264
3. Dacia Sandero 17 988
4. Volkswagen Golf 17 507
5. Fiat/Abarth 500 16 349
6. Opel/Vauxhall Corsa 15 502
7. Peugeot 2008 14 931
8. Hyundai Tucson 14 088
9. Peugeot 208 13 895
10. Renault Captur 13 715

Samozřejmě, že je nutné tento výsledek posuzovat v kontextu; Tesla dodává své automobily v kvartálních cyklech, na jejichž konci vždy počty prudce vyskočí. Výsledky také ovlivnila čipová krize, lomcující většinou konkurence. Přesto si Tesla může gratulovat, protože její meziroční nárůst prodejů za první tři kvartály ve výši 77 % nemá obdoby.

Pochopitelně k tomu patří i ovládnutí trhu s elektromobily, kde Tesla zaznamenala dokonce double. Druhé místo totiž těsně uhájil Model Y (8 906 kusů) před Volkswagenem ID.3 (8 263 aut). Čtvrté místo pak míří do Mladé Boleslavi za Škodu Enyaq (5 913 jednotek), což je náplast za celkový žebříček, v němž se nejlepší Škodovka umístila na 37. místě (Fabia se 7 255 prodeji).

Pořadí Model Prodaných vozů
1. Tesla Model 3 24 591
2. Tesla Model Y 8 906
3. Volkswagen ID.3 8 263
4. Renault Zoe 6 577
5. Škoda Enyaq iV 5 913
6. Kia e-Niro 5 424
7. Fiat 500e 4 738
8. Volkswagen ID.4 4 585
9. Peugeot e-208 4 295
10. Dacia Spring 4 166

Budiž to varováním evropským automobilkám. Měly by rychle najít recept na současnou nelichotivou situaci, kdy je poráží cizí značka s dražším a navíc nesrovnatelně výnosnějším vozem. A to se teprve blíží otevření Gigafactory Berlin...