Tesla pouští do svého ekosystému cizí nabíječky. Pečlivě si je vybírá

2
Tesla pouští do svého ekosystému cizí nabíječky. Pečlivě si je vybírá
Fotografie: Tesla
  • Navigace vozů Tesla dosud směřovaly řidiče jen k vlastním nabíjecím stanicím
  • To se nyní v Evropě a Izraeli mění, teslisté budou dovedeni i k nabíječkám třetích stran
  • Tesla si ovšem nastavila vysoké standardy, jejichž plnění bude průběžně kontrolovat

Jedním z největších benefitů pro majitelé elektromobilů Tesla je rozsáhlá a podle průzkumů také vysoce spolehlivá síť nabíječek Supercharger. Zatímco domovské Spojené státy pokrývají tak hustě, že bez problémů stačí pokrývat veškeré nabíjecí potřeby teslistů, v Evropě je situace trochu jiná. V první řadě tu místo proprietárního konektoru NACS Tesly používají lokální standard CCS, v té druhé pak na trhu působí řada dalších operátorů, kteří rychle budují síť vysoce kvalitních a ultrarychlých stojanů. Tesla Supercharger zkrátka na starém kontinentu nemá zdaleka tak výhradní postavení jako v USA, navíc je tu konkurence na kvalitativně mnohem vyšší úrovni. Nelze rovněž přehlédnout, že ve střední a východní Evropě zatím není pokrytí Superchargery ani zdaleka ideální. Nicméně i v USA se podobný krok zvažuje a už nyní tam Tesla nabízí adaptér z NACS na CCS.

To všechno přimělo vedení Tesly, aby změnilo svůj letitý odmítavý postoj k nabíječkám třetích stran. Aktuálně už totiž podle něj mohou být pro řidiče Tesel přínosem, protože již vesměs plní podobné kvalitativní nároky, jaké jsou kladeny na Superchargery. V palubní navigaci Tesel se tedy objevila horká novinka; v nabídce dobíjecích stanic se historicky poprvé vedle Superchargerů objevují i stanice jiných poskytovatelů. Musejí ovšem plnit přesně daná kritéria, aby byly do Muskova seznamu zařazeny, a udržet se v určitých kvalitativních standardech, jinak budou opět odstraněny.

Tesla zveřejnila podrobné podmínky pro zařazení do vlastního ekosystému. Nabíječka, která aspiruje, musí po 60 dní udržovat dostupnost přes 90 %, nabízet aspoň jeden kompatibilní konektor a poskytnout své služby minimálně jedné Tesle za čtyři dni. Kvalitativní standardy jsou nadále sledovány a ze seznamu vypadne nabíječka, která během 14 dnů nevykáže ani jedno nabití vozu Tesla a její dostupnost klesne pod 70 %.

Diskuze ke článku
Roman P
Roman P
Ok, to je dost zajímavá informace...Ale, jak to bude s Tesla Plug n Charge, to předpoklám bude muset fungovat jako na Superchargerech? Další věc, co by mě zajímalo, je placení - bude pro Teslisty fungovat jako na Sch? A co ti, co ho mají free? Pokud ne, tak by bylo fajn, aby tyto nabíječky šly na cestách z navigace odstranit.
Tomáš Čermák
Tomáš Čermák
Hlavne ze v UK stoji Tesly ted i hodinove fronty u Superchargeru.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze