Demokratizace Superchargerů přinesla Tesle nečekaný problém

21
Demokratizace Superchargerů přinesla Tesle nečekaný problém
Fotografie: Tesla
  • Tesla pokračuje se zpřístupňováním Superchargerů elektromobilům jiných značek
  • Nespěchá s ním, protože zároveň testuje vliv tohoto kroku na nabíjecí síť
  • A vypadá to, že se nyní bude muset věnovat i dalšímu problému, za který si může sama

Tesla pokračuje v rychlém budování sítě Superchargerů, kterých je v tuto chvíli již přes 40 000. Zároveň rozšiřuje seznam stanic vybavených konektorem CCS, k nimž mohou za splnění určitých podmínek přijet nabíjet i řidiči elektromobilů jiných značek. Tedy krok, který Tesla z nejrůznějších důvodů dlouho odkládala, čímž přišla mj. o příležitost ustavit svůj konektor typu NACS jako světový standard. Nyní však sklízí další následek svého rozhodnutí; k Superchargerům, které jsou zatím postupně demokratizovány v Evropě, už jezdí elektromobily jiných značek a působí tam chaos, za který nemohou.

Superchargery až po typ V3 totiž byly konstruovány pro použití výhradně s vozy Tesla, čemuž byly i konstrukčně přizpůsobeny. Všechny osobní Tesly totiž mají nabíjecí port vlevo vzadu a nabíjecí stojany jsou vždy umístěny tak, aby u něj byly blízko. Čili stačí krátký nabíjecí kabel, který do konektoru Tesla snadno dosáhne a navíc má další výhody – je levnější a generuje menší ztráty. Jenže u ostatních značek podobná jednotnost nepanuje a jejich konstruktéři umisťovali životadárný konektor na nejrůznějších místech kolem auta. Někdy také doleva dozadu, avšak častěji na různá jiná místa; vpravo vzadu, na přední blatník či dokonce do masky.

A takovým autům, když přijedou k Superchargeru, krátký kabel často nestačí. Musejí tedy najíždět ke stojanu z druhé strany nebo jinak netypicky, přičemž zpravidla zaberou dvě vyhrazená místa, na vytížených nabíjecích uzlech tak vznikají konfliktní situace. Tesla o problému ví a nový Supercharger V4 už bude mít údajně nabíjecí kabel delší. Bude to potřebovat i proto, že v Severní Americe stále nevzdala snahu ustavit svůj NACS (Tesla) konektor jako standard. Aktuálně jich tam totiž má více než všechny konkurenční nabíjecí služby konektorů CCS dohromady. A první cizí automobilka už oznámila, že svá vozidla bude vyrábět s konektorem Tesla.

Pozoruhodný je rovněž komentář kolegů z electrek.co, kteří se zprávou přišli. Ten dobře ilustruje pohled na problematiku z druhé strany. Podle nich by totiž bylo řešením, aby všechny elektromobily prostě měly prostě konektor vlevo vzadu...

Diskuze ke článku
Martin Lacina
Martin Lacina
Přikláním se k názoru aby se standardizoval konektor vlevo vzadu.
Například umístění v masce je úplně debilní nápad, protože většinou i při lehkém ťukanci při nedobrždění toto umístění neúměrně prodražuje opravy.
A druhý problém, se kterým se potýkají naši zaměstnanci každou zimu u aut s konektorem v přední masce, je zamrzání dvířek ke konektoru, nemluvě o tom, že po delší jízdě ve sněhové břečce je maska i s dvířky pod vrstvou humusu.
Roman P
Roman P
Demokratizace přinesla nečekaný problém? Pardon, ale mám dojem, že tenhle problém byl hned od začátku všem, jak Tesla poprvé s demokratizací přišla, jasný. Spíš asi zkoušeli, jak hodně se budou lidi ozývat apod. A jako Teslista, který přijede na plný Supercharger s tím, že tam jiný elektromobil blokuje 2 místa, bych vůbec nebyl happy.
Tom Glaser
Tom Glaser
Hromada nerelevantních informací. Asi těžko nabiju tam, kam nedosáhnu. Pokud chci nabíjet, musím se posnažit. Asi těžko bude vegan v masně hledat jídlo...
Dini Dini
Dini Dini
Je to jako s hrdlem nádrže..kde se jezdí vpravo, tam je logické vpravo vzadu, kde se jezdí vlevo, tam vlevo vzadu.

Docela by mě zajímalo, kdo v ČR by ale na SuperCH nabíjel..stojí to kolik? 16kč? a není to na dobrých místech..Plzeň to je úplně mimo, Olomouc nic moc, Humpolec blbost, Brno docela jde, ale za rohem jsou Teplárny se stejným výkonem a cenou 12kč..Praha mimo...nenabíjel sjem tam ani když jsem měl Teslu

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze