Tesla požádala čínské úřady o povolení rozšíření Gigafactory Šanghaj, která by měla podle záměrů dosáhnout cílové kapacity až 1,75 milionu vyrobených aut ročně. Aktuální plánovaná kapacita je o půl milionu jednotek menší a už se blíží svému naplnění, protože z Šanghaje vyjíždí téměř milion Tesel ročně. Tento ve světě elektromobilů stále ještě nevídaný úspěch navíc přišel rychle. Už samotná výstavba továrny trvala pouhý rok od udělení povolení v prosinci 2018, což je v ostrém rozporu s martyriem, jaké americká automobilka zažila při realizaci svého prvního výrobního závodu u Berlína. A za další dva roky se podle stala s náskokem největší a nejproduktivnější výrobnou elektromobilů na světě. A to i ve srovnání s čínskou konkurencí.
Firma chce nejen navýšit výrobní kapacitu, ale postavit v místě i novou baterkárnu na sáčkové články typu LFP. Ty jsou u Tesly novinkou, ačkoliv cylindrické LFP články už nějakou dobu používá v základním Modelu 3. Aktuálně je ovšem kupuje od CATLu. Tesla sice ve většině svých vozů používá cylindrické články 4680 s NMC chemií, které si vyrábí sama v texaské baterkárně, ovšem LFP články jsou pro auta s menším dojezdem výhodnější. Nabízejí mj. vyšší životnost i odolnost proti zahoření, což je vyváženo stále ještě nižší energetickou hustotou. Tesla nicméně chce podle Reuters začít se zkušební maloobjemovou produkcí.
Záměr je součástí stále ještě aktivního plánu automobilky produkovat v roce 2030 dvacet milionů aut ročně. V jeho rámci dokončuje Gigafactory Texas a staví další v Mexiku. Po úspěchu šanghajské továrny jsou na jejich dokončení nasazeny stejné realizační týmy.