Tesla Model X 90D ujela za dva roky více než 560 tisíc km. Bez výměny baterie

17
Tesla Model X 90D ujela za dva roky více než 560 tisíc km. Bez výměny baterie
  • Tesla slouží u společnosti Tesloop od roku 2016, kde je podrobována každodenní zátěži
  • Tato Tesla zvládla danou porci kilometrů s původním pohonnou jednotkou i baterií

Přepravní společnosti Tesloop sídlící v Hawthrone v Kalifornii se zabývá přepravou osob mezi Los Angeles a Palm Springs a dále mezi Los Angeles a San Diegem. K tomu využívá vozy značky Tesla. Kromě Modelu S je to od roku 2016 také SUV Tesla Model X. U zmíněné přepravní společnosti slouží Model X 90D od září 2016 a do dnešních dnů již stihl ujet 350 tisíc mil, tedy 563 tisíc kilometrů.

Tesla Model X (2016)

Dle Tesly ztratí baterie při extrémním využívání po dvou letech 12,6 % původní kapacity. Při nabití na 95 procent kapacity, což je limitní hodnota z důvodu ochrany baterie, činí normovaný dojezd vozidla 214 mil, tedy 342 kilometrů. Dle zjištění Tesloopu k uvedenému poklesu kapacity baterie došlo po zhruba 9měsíčním užívání vozu. Tesloop uvádí, že Model X dokázal uvedenou porci kilometrů ujet s původní pohonnou jednotkou. Ta tak za celou dobu nepotřebovala servis. Pouze při stavu 214 592 mil (343 347 km) došlo na výměnu levého hnacího hřídele se stejnoběžnými klouby. Jinak údajně žádný servisní zásah hnací jednotka nepotřebovala.

Zajímavé je také srovnání nákladů na provoz elektrické Tesly s vozidlem poháněným zážehovým motorem. Vzhledem k tomu, že auto bylo dobíjeno průměrně čtyřikrát za den po dobu dvou let, dle tamní spotřeby a cen elektrické energie vycházejí měsíční provozní náklady vozu přibližně na 1 300 dolarů, tedy kolem 28 600 korun. Za rok je to zhruba 15 600 USD (kolem 350 000 korun). Při obdobných podmínkách by náklady na palivo u auta se spalovacím benzínovým motorem činily za měsíc 1 800 USD (cca 40 000 korun), za rok to vychází na 21 800 USD (480 600 korun).

Technické parametry Tesla Model X 90D

KonstrukceMPV, 5 029 × 1 999 × 1 684 mm, 2 390 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon568 kW, 762 koní, točivý moment: 755 Nm
Baterie90 kWh (93,7 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 150 kW, palubní: 17 kW, konektory: Supercharger, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 21 kWh / 100 km, dojezd: 489 km
Cena od2 500 000 Kč
Diskuze ke článku
Pavel
ano , mně to vyšlo 2,25 nabíjení denně. Taky je třeba říct , že litr benzínu v us stojí cca 0,7 dolaru, u nás by ta úspora byla úplně někde jinde. Samozřejmě, je taky třeba srovnávat výkonově stejné auta , s takovým výkonem benzínové auto nebude jezdit za sedm litrů. Navíc po takové porci km uz bude spalovák po smrti.
Marc159
Ta čísla vypadají krajně podezřele. Pokud totiž ujede Tesla 342 km na jedno nabití, tak na ujetí 563 000 km těch nabití potřebuje minimálně 1646. To znamená, že během dvou let, ji museli nabíjet průměrně 9x denně a nikoli 4x, jak tvrdí v článku. Náklady na dobíjení nám tím stoupnou na cca něco přes 800 000 Kč, což když porovnáme s náklady na benzín při spotřebě 8l/100km a ceně 13Kč/litr (běžná cena benzínu bez daně), které činí necelých 600 000 Kč, už to taková hitparáda není. Přidám-li prostoje při dobíjení (1646 dobíjení oproti 650 mnohem rychlejších tankování) a očekávanou investici do nové baterie, je Tesla ekonomický (a IMHO i ekologický) nesmysl, který drží při životě jen nejrůznější dotace a daňová zvýhodnění.
Marc159
Tak beru zpět. Těch devět nabíjecích cyklů denně je výsledek numerické chyby... Hezký den!
sam
Já jsem na oktávce najel sice jen 240 000 km za 4 roky ( než jsem se jí zbavil) , ale taky jsem nemusel dokonce ani po 4 letech baterii měnit, a to jsem jin nemusel za celou dobu ani nabíjet,

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze