Přepravní společnosti Tesloop sídlící v Hawthrone v Kalifornii se zabývá přepravou osob mezi Los Angeles a Palm Springs a dále mezi Los Angeles a San Diegem. K tomu využívá vozy značky Tesla. Kromě Modelu S je to od roku 2016 také SUV Tesla Model X. U zmíněné přepravní společnosti slouží Model X 90D od září 2016 a do dnešních dnů již stihl ujet 350 tisíc mil, tedy 563 tisíc kilometrů.
Dle Tesly ztratí baterie při extrémním využívání po dvou letech 12,6 % původní kapacity. Při nabití na 95 procent kapacity, což je limitní hodnota z důvodu ochrany baterie, činí normovaný dojezd vozidla 214 mil, tedy 342 kilometrů. Dle zjištění Tesloopu k uvedenému poklesu kapacity baterie došlo po zhruba 9měsíčním užívání vozu. Tesloop uvádí, že Model X dokázal uvedenou porci kilometrů ujet s původní pohonnou jednotkou. Ta tak za celou dobu nepotřebovala servis. Pouze při stavu 214 592 mil (343 347 km) došlo na výměnu levého hnacího hřídele se stejnoběžnými klouby. Jinak údajně žádný servisní zásah hnací jednotka nepotřebovala.
Zajímavé je také srovnání nákladů na provoz elektrické Tesly s vozidlem poháněným zážehovým motorem. Vzhledem k tomu, že auto bylo dobíjeno průměrně čtyřikrát za den po dobu dvou let, dle tamní spotřeby a cen elektrické energie vycházejí měsíční provozní náklady vozu přibližně na 1 300 dolarů, tedy kolem 28 600 korun. Za rok je to zhruba 15 600 USD (kolem 350 000 korun). Při obdobných podmínkách by náklady na palivo u auta se spalovacím benzínovým motorem činily za měsíc 1 800 USD (cca 40 000 korun), za rok to vychází na 21 800 USD (480 600 korun).
Technické parametry Tesla Model X 90D
Konstrukce | MPV, 5 029 × 1 999 × 1 684 mm, 2 390 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 568 kW, 762 koní, točivý moment: 755 Nm |
Baterie | 90 kWh (93,7 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 150 kW, palubní: 17 kW, konektory: Supercharger, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 21 kWh / 100 km, dojezd: 489 km |
Cena od | 2 500 000 Kč |