Tesla Model 3 v Nizozemí prolomila rekord v prodejích, druhý je e-tron

Tesla Model 3 v Nizozemí prolomila rekord v prodejích, druhý je e-tron
  • V prosinci se v Nizozemí prodalo více jak 12 tisíc kusů Tesly Model 3
  • Na druhém místě se umístilo Audi e-tron
  • Celkem se v prosinci v Nizozemí prodalo 23 tisíc elektromobilů

Tesle Model 3 se na trzích, jako je Norsko nebo Holandsko, velmi daří. Však v Holandsku Tesla prodala více jak 12 tisíc kusů, jak píše kentekenradar.nl. Konkrétně šlo o 12 062 kusů za celý prosinec. Jde téměř o dvojnásobně lepší výsledek než v rekordním září, kdy se prodalo 5 768 kusů. Jen 28. prosince si Teslu Model 3 zaregistrovalo 989 zákazníků. O několik dní dříve se jednalo maximálně o 600 až 700 kusů denně.

Na druhém místě v prodejích se umístilo Audi e-tron s více než 3 tisíci prodanými kusy. Zajímavostí je, že větší a dražší Tesly Model S a X posbíraly pouze 238 respektive 192 registrací a je vidět, že zájem o tyto modely velmi opadá. Teslu v prodejích dražších aut porazil i Jaguar se svým I-Pacem, kterého se prodalo 431 kusů. Na třetím místě v absolutním pořadí prodejů se umístil Nissan Leaf, na čtvrtém pak Renault Zoe. Důvodem vysokých prosincových prodejů Tesly i dalších elektrických aut je zejména změna podpory aut s tímto typem pohonu od 1. ledna letošního roku. Celkem se v Nizozemí jen za prosinec prodalo 23 tisíc elektrických aut, která tak tvořila více než 50 % prodejů všech aut. Jen pro srovnání - v Česku se prodalo pouze zhruba 1000 elektromobilů, a to za celý rok 2019.

Tesla Model 3 – test

Technické parametry Tesla Model 3 Long Range (E5)

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 844 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon258 kW, 370 koní, točivý moment: 510 Nm
Baterie75 kWh (70 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: NACS, CCS Combo, Mennekess
Spotřeba?, dojezd: 614 km
Cena od1 228 990 Kč
Diskuze ke článku
Josef
Nemá Tesla Model 3 LR pohon všech kol? V tabulce psán zadní...
david simacek
cestou pro zvýšení užitné hodnoty em je malá rozumná baterie (pro běžný dojezd 50/100/200 km volitelně dle potřeby zákazníka (ušetří se na váze a nárocích na nerostné zdroje)teoreticky by také mohla být ve výměnném slotu (pro prodloužení životnosti zbytku vozu)) plus standartizovaný slot pro větší baterii (nebo palivový článek či jiný zdroj elektřiny) který by pronajímaly nabíjecí stanice pro případné delší cesty (tyhle baterie by se nabíjely v ideálním režimu a jejich vložení/výměna by časově zabraly čas srovnatelný s tankováním. Výhodou by byla nižší cena em a levný provoz pro denodení jízdy úspora přepravované hmotnosti, možnost používat různé technologie ukládání a výroby el en (stačilo by nadefinované rozhraní pro spojení s automobilem a bylo by jedno co je v "bateriovém" bloku zde by ale cena za ujetý km byla výrazně vyšší (pravděpodobně by přesáhla i cenu za Km ve vozech s fosilními palivy, odvíjejíc se od spotřebované energie a času pronájmu bb) ale to by se musely automobilky dohodnou aby každá nedělala vlastní formát bateriového bloku a nabíjecí stanice a jejich zřizovatelé na informačním systému (žádný problém v době internetu věcí) který by se staral o managemnt těchto bb (samozřejmě že v době zvýšeného provozu (svátky a tak) by mohlo také dojít k problémům jak nyní s fronami na nabíjecích stanicích (pro tyhle případy by mohly existovat i speciální bloky obsahující obyčejný spalovací motor s generátorem který by v krizové době mohl fungovat a potom půl roku čekat na další využití (s tou výhodou že v rámci krizové sváteční situace by mohl pendlovat a obsloužit tak X vozidel bez časové ztráty z nabíjení).
Petr
Elektrické auto nemá smysl. Dokud nebude vynalezena levná baterie na bázi kapacitoru,který se rychle nabije,má dlouhou životnost a mráz nesnižuje účinnost...Současné baterie s lithiem jsou úplně k ničemu.Životnost není ani 10 let,v mrazu klesá kapacita a rychlonabíjení jí vyloženě škodí.Elektrické auto má ještě minimálně 30 roků čas na svůj nástup. V současnosti je ideální levné a ekologické palivo CNG a LPG.
Maro
Nutno dodat, že je to jen díky štědrým dotacím Nizozemské vlády.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze