Tesly Model 3 a Y za mořem čelí podle Electreku hromadným výpadkům počítačů Full Self-Driving Computer AI4.1, které přestávají fungovat kvůli zkratu i u zcela nových či zánovních aut. Vůz je po jeho selhání sice nadále pojízdný, avšak přestává fungovat celá paleta funkcí, z nichž některé mají přímý vliv na bezpečnost. To se týká především kamery, s níž spolupracují jízdní a bezpečnostní asistenty. Po výpadku přestanou fungovat automatické stěrače i přepínání dálkových světel, GPS, navigace i odhadu dojezdu a především veškeré asistenty aktivní bezpečnosti. Podle výzkumu Electreku se problém dotkl tisíců majitelů, v tuto chvíli ovšem není známo, ve kterých regionech.
Přesto Tesla jako obvykle mlčí a ani nenahlásila svolávací akci na NHTSA, tedy národní úřad dálniční bezpečnosti, což je v případě podobného ohrožení bezpečnosti jinak samozřejmost. Problém řeší po nahlášení výměnou dotyčného dílu, avšak těch nemá dost a někteří zákazníci musejí čekat i měsíce.
Tohle nefunguje korektně ani když jsou všechny ty super počítače v ideální kondici :-)
Už vidím jak všechny ta auta koupená letos v ČR jezdí sem do Práglu na svolávačku, to bude dost práce na dalších pár let...
Muj servisni pozadavek z roku 2017, kdy pri pripojeni karavanu k taznemu zahlasi spousta systemu chybu a prestanou fungovat (jednou i posilovac rizeni), nebyl doposud vyresen a pritom v te dobe se takto chovali vsechny Xka jak overili v Tesla servisu.
A kdo by cekal, ze jsem se dockal alespon nejake omluvy nebo dokonce odskodneni by cekal marne stejne jako ja.
Naopak mi jeste nauctovali diagnostiku jejich systemove chyby. Bez zaplaceni by mi auto nevratili.
Nakonec to resilo vyjmuti pojistky pro napajeni spotrebicu (resp. dobijeni baterie) karavanu. A opet ncekejte, ze by alespon s timto resenim prisla Tesla…
Jak mi jednou rekli v TeslaClinic. “Je to automobilka zalozena na lzi a podvodu.”
Objednal jsem se v DE, mají tam lepší termíny. Vše proběhlo rychle.
Zajímavostí je, že my to vypadalo, když jsem jel 120 na autopilota v zatáčce na přivaděči a ještě v dálniční křižovatce v hustším provozu. Asi nejhorší podmínky. Auto se zachovalo vzorně. Dost důrazně mě upozornit, že musím převzít řízení, ale vzorně pokračovalo v pruhu i když zatáčka přešla v rovný úsek. Po chvilce začala mírně brzdit, což jsem potvrdil plynem a jel dál. Opravdu moc pěkně ošetření chyba. Ještě cestou jsem ji restoval, jestli se to nezmátoří. I při resetu všechno fungovalo bezpečně (to jsem zkoušel již dříve na uzavřené ploše). Takže mě z toho plyne, že to není bezpečnostní problém. ABS i ESP funguje bez omezení, to jsem zkoušel později na sněhu.