Teplice nasazují nové bateriové trolejbusy

Teplice nasazují nové bateriové trolejbusy
Fotografie: Škoda Group
  • Městská doprava Teplice převzala osm nových trolejbusů Škoda 32Tr s trakčními bateriemi
  • Vozidla umožňují až 12 km jízdy mimo trolejové vedení
  • Jde o první část rámcové smlouvy na dodávku až 17 vozů

Městská doprava Teplice zařazuje do provozu osm nových dvanáctimetrových trolejbusů Škoda 32Tr s trakčními bateriemi. Dodávku realizovala Škoda Group v rámci rámcové smlouvy na až 17 vozidel v celkové hodnotě přes 290 milionů korun. Pravidelný provoz nových trolejbusů začne už v pondělí 22. prosince. Dodání prvních osmi vozů přitom představuje završení první etapy projektu obnovy vozového parku.

Dodáním prvních osmi trolejbusů Škoda 32Tr do Teplic jsme završili první etapu projektu a je skvělé, že se to povedlo takto před Vánoci jako dárek pro všechny obyvatele města. Teplice patří k městům s dlouhou tradicí provozu trolejbusů a současně k těm, která velmi citlivě vnímají požadavky na moderní, tichou a bezemisní mobilitu. Naše bateriové trolejbusy přinášejí provozovateli větší flexibilitu při plánování linek a cestujícím vyšší každodenní komfort,“ říká Karel Majer, předseda představenstva Škody Electric ve Škoda Group.

Klíčovou technologií nových trolejbusů je trakční baterie, která umožňuje dojezd až 12 kilometrů mimo trolejové vedení. Vozy tak mohou obsluhovat úseky bez trolejí, objíždět výluky nebo zajíždět do částí města, kde by výstavba trolejové infrastruktury byla technicky či ekonomicky nevhodná. Baterie se přitom průběžně dobíjí za jízdy z trolejového vedení, přičemž systém rekuperace energie při brzdění snižuje spotřebu elektřiny i provozní náklady.

Těší mě, že modernizace vozového parku postupuje podle plánu a přinese cestujícím vyšší pohodlí i bezpečnost. Nové vozy splňují náročné požadavky na komfort a efektivitu provozu a jsou vybaveny moderními technologiemi, které zajišťují spolehlivost i v náročných podmínkách. Díky hybridní technologii bude možné obsluhovat i vzdálenější části města a zajistit provoz i při mimořádných situacích,“ říká Tomáš Hadviga, náměstek primátora s působností doprava.

Škoda 32Tr je plně nízkopodlažní, dvounápravový a třídveřový trolejbus s kapacitou až 95 cestujících, z toho 35 sedících. Nástupní hrana ve výšce přibližně 340 mm u všech dveří usnadňuje nástup seniorům, rodičům s kočárky i osobám se sníženou pohyblivostí. Součástí výbavy je rovněž nástupní plošina u druhých dveří.

Pohon pak zajišťuje asynchronní trakční motor Škoda o výkonu 160 kW, napájený z trolejové sítě o napětí 600 nebo 750 V stejnosměrně. Elektrická výzbroj je umístěna v samostatném kontejneru s vysokým stupněm krytí, což přispívá ke spolehlivému provozu i v náročných povětrnostních podmínkách. Moderní diagnostický systém navíc poskytuje řidiči průběžný přehled o provozním stavu vozidla.

Interiér trolejbusů pak byl navržen s důrazem na komfort a bezpečnost. Vozy jsou plně klimatizované a vybavené informačním, odbavovacím i kamerovým systémem. Prostorné uspořádání, široké průchody a ergonomicky řešená madla navíc přispívají k plynulejšímu nástupu a výstupu cestujících v zastávkách.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze