Ústí investuje do trolejbusů, které zvládnou jezdit i bez drátů

2
Ústí investuje do trolejbusů, které zvládnou jezdit i bez drátů
Fotografie: Škoda Group
  • Dopravní podnik města Ústí nad Labem podepsal se Škoda Group rámcovou smlouvu na dodávku až 30 kloubových trolejbusů 33Tr
  • Nová vozidla s bateriovým pohonem a dojezdem 12 km mimo troleje posílí ekologickou dopravu ve městě
  • Součástí zakázky za 650 milionů korun je i instalace šesti nabíjecích stanic

Městská doprava v Ústí nad Labem čeká výrazná modernizace. Dopravní podnik města Ústí nad Labem podepsal rámcovou smlouvu se Škoda Group, která se týká dodávky až třiceti kloubových trolejbusů Škoda 33Tr v celkové hodnotě 650 milionů korun. „Pokračování naší dlouhodobé spolupráce s Dopravním podnikem města Ústí nad Labem je pro nás důležitým krokem. Nové trolejbusy Škoda 33Tr patří mezi nejmodernější vozidla své kategorie a nabídnou cestujícím vysoký komfort a bezpečnost, a to zejména díky využití mnoha inovativních technologií,“ uvádí Karel Majer, předseda představenstva Škoda Electric ve Škoda Group.

Nové osmnáctimetrové kloubové trolejbusy nabídnou dojezd minimálně 12 kilometrů mimo trolejové vedení, a to díky trakčním bateriím s kapacitou 57 kWh. Díky dvěma hnaným nápravám pak zvládnou i náročný kopcovitý terén, který je pro Ústí typický.

Jsme potěšeni, že se nám daří pokračovat v obnově vozového parku, a zároveň nastartovat pravidelnou modernizaci vozidel naší společnosti. Nejnovější smlouva na dodávku trolejbusů Škoda 33Tr je toho jasným důkazem. Velmi si vážíme, že jsme mohli uzavřít kontrakt se spolehlivým partnerem, který má v oblasti výroby trolejbusů bohaté zkušenosti a v našem městě dlouholetou tradici,“ řekla Mgr. Ing. Simona Mohacsi, MBA, předsedkyně představenstva společnosti Dopravní podnik města Ústí nad Labem a.s.

Cestující se mohou kromě toho těšit na plně klimatizovaný interiér, moderní informační systémy, kamerový dohled a dvojité izolační zasklení, které zlepšuje tepelný komfort a snižuje energetickou náročnost. Každý vůz nabídne čtyři dvoukřídlé dveře pro rychlý nástup i výstup. Z technických inovací pak zaujme systém eye-mirror, který nahrazuje klasická zpětná zrcátka kamerami a rozšiřuje zorné pole řidiče. Stejnou technologii využívají i trolejbusy dodané do Vilniusu.


Ústí nad Labem patří mezi města s nejrozsáhlejší trolejbusovou sítí v České republice. Provoz byl zahájen v roce 1988 a během více než tří desetiletí se stal páteří městské dopravy. Na konci roku 2024 měl dopravní podnik k dispozici 75 trolejbusů, všechny z produkce Škoda Group. Postupná modernizace trolejbusové infrastruktury, doplněná o bateriové vozy, přitom umožňuje rozšířit ekologický provoz i do částí města bez trolejí.

Diskuze ke článku
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Výběr Škody je myslím správný. Akorát ta baterčička jak ze 600 Fiatu mi přijde pro kloubový trolejbus trochu malá.
František Ševčík
František Ševčík
Tak ještě se v Ústí zbavit starých autobusů a uvěřím, že se konečně někam posouváme. (tyhle trolejbusy je nenahradí) Kdo zažil v 80 letech smogové situace (v mnohem menší míře jsou bohužel stále v době inverzí) tak si musí připadat jak v sci-fi. :-)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze