Úspěšný projekt Supercharger nedává spát žádnému konkurentovi, jen některý má však dost prostředků a odvahy se pustit do budování konkurenčního projektu. Aktuálně zdvihl hozenou rukavici Stellantis, který se pod vedením Carlose Tavarese stal světovou čtyřkou a globálním hráčem s nejvyššími ambicemi. Firma se nyní rozhodla začít budovat panevropskou nabíjecí sít. Jako partnera si vybrala italský startup TheF Charging a právě v zemi jeho původu by také již letos měly otevřít první rychlodobíječky se známým modrobílým logem. Právě v Itálii už totiž TheF několik stovek nabíječek provozuje. Jedním z cílů projektu je co nejdříve nabízet i bezuhlíkovou energii.
Projekt dostal časový rámec 2021 až 2025 a na jeho konci by mělo vzniknout více než 15 tisíc nabíjecích lokalit, přímo souvisejících se dvěma miliony parkovacích míst. Přednostně budou růst v městských centrech, u veřejných institucí (zejména nemocnic či škol), dopravních terminálů (letišť, nádraží či přístavů), volnočasových lokalit (restaurace, sportovní centra, hotely) a u obchodních center. Aktuálně je vytipováno prvních zhruba tisíc lokalit. Rychlonabíječky nebudou chybět, avšak s jejich poměrem se zatím Stellantis nepochlubil.
Na rozdíl do Superchargerů budou proprietární nabíječky Stellantisu přístupné veřejně, avšak majitele koncernových vozidel čekají výhody. Ty zatím rovněž nebyly konkretizovány, avšak nejspíš půjde o výhodnější nabíjení či nutnost registrace pro ostatní zájemce. Uvidíme, zda se ke Stellantisu připojí někteří konkurenti, či zda se vydají cestou vlastních sítí. Každopádně nás čeká další vítané oživení nabíjecího trhu.