Stali jsme se špiony a vyfotili nový Mercedes v Praze. Půl roku před premiérou

2
Stali jsme se špiony a vyfotili nový Mercedes v Praze. Půl roku před premiérou
Fotografie: Petr Vojtěch, fDrive.cz
  • Podařilo se nám natočit jízdu zatím tajného prototypu Mercedes přímo v Praze
  • Jde o typ, který se představí zřejmě zkraje příštího roku
  • Nabídne nejnovější techniku a volbu mezi hybridním a elektrickým pohonem

Že Mercedes-Benz testuje v Česku zamaskované prototypy budoucích modelů, není nic nového. Děje se tak už dlouhé roky a většina z nás už nějaké to auto, polepené kropenatou černo-bílou fólií, potkala. Česko je totiž pro Němce v tomto ohledu výhodné; testování je tu vyjde levněji, naše členitá země skýtá pestrou směs provozních podmínek na relativně malé ploše a v neposlední řadě tu zatím nejsou tak aktivní špionážní fotografové a kameramani.

My jsme se k nim nedávno přidali, když se nám povedlo náhodou pořídit záběry jedoucích prototypů nevelkého a vysokého auta, v němž se nám podařilo identifikovat budoucí Mercedes-Benz GLB. Ten nahradí hned dva současné modely, a sice plně elektrické EQB i konvenční GLB. Oba zmíněné Mercedesy patří do kategorie kompaktních MPV a technicky i designově se z velké části shodují, ačkoliv se výrazně odlišné přídě snaží naznačit opak. Jenže shodné linie zbytku karoserie hovoří jasně, navíc oba modely používají stejnou, univerzální platformu MFA2.

Tato poněkud nepřehledná situace se s příchodem nové generace změní. Ta si totiž zachová tradiční označení GLB a plně elektrická verze se s ní více sjednotí. Designově i nomenklaturně, protože přejde na nové označovací schéma, zavedené již plně elektrickým off-roadem Mercedes-Benz G 580 with EQ Technology. Je tedy nasnadě, že novinka dostane v elektrické verzi obdobné označení EQB with EQ Technology. A my, novináři, zvyklí vypisovat názvy modelů exaktně, si zase o trochu více obrousíme prsty. Tento poněkud kostrbatý způsob však má dobrý důvod; Mercedes-Benz zatím nestahuje z nabídky spalovací modely a rovněž nové GLB, i když vzniklo na nové, primárně elektrické, 800V platformě MMA (kterou používá i zcela nové CLA), nabídne i hybridní pohon.

Stran designu soudíme, že se nová generace tvarově příliš neodchýlí od té stávající, podle neoficiálních informací však dostane novou příď ve stylu už uvedeného CLA. V sedmimístném interiéru potom čekají větší displeje s novou generací operačního systému MB OS s integrovanou umělou inteligencí.

Diskuze ke článku
Marek M.
Marek M.
Přímo z továrny MB v Sindelfingenu? Podle německé RZ – BB je Boeblingen, okres, pod který spadá SiFi. Když jsem tam pracoval, tak potkat to na ulici/dálnici bylo celkem běžné.
John Cider
John Cider
Naposledy upraveno: 21. 8. 15:14
Hmm, dokonce při focení přehodili pravé zadní kolo. Tak to mohla být i fotka interiéru a kufru.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze