Už po představení Audi A8 bylo jasné, že „čtyřkruhá automobilka“ kuje další autonomní pikle. Audi Aicon je sice zatím pouze studií, ukazuje ale dost z budoucích plánů. Jde o čtyřdveřový koncept s uspořádáním sedadel 2+2 a určitě nejde o nějakého drobečka. Na délku mu naměříte 5 444 milimetrů, na šířku 2 100 milimetrů a na výšku 1 506 milimetrů. Rozvor je přitom 3 470 milimetrů, což je o 240 milimetrů více než u prodloužené verze nového modelu Audi A8. Díky elektrickému pohonu a bateriím v podlaze bude navíc uvnitř mnohem více místa než u vozů se spalovacím motorem.
Jak už je dnes u konceptů běžnou praxí, na přídi i na zádi chybí tomuto vozidlu běžné světlomety. Jejich místo zaujímají digitální displeje tvořené stovkami trojúhelníkových pixelů, které trojrozměrně napodobují symbol Audi AI. Kolem masky chladiče Singleframe jsou seskupena velkoplošná světelná pole, v nichž je umístěno více než 600 pixelů v prostorovém uspořádání. Prostřednictvím displejů umí Audi Aicon upozorňovat chodce nebo cyklisty na nebezpečné situace výstražnými animacemi. Navíc lze vizualizovat jízdní režimy, jako je jízda v dopravní koloně, jízda ve městě nebo jízda krokem. Při akceleraci vozidla se horizontální světelné pruhy posunují zdola nahoru, při brzdění pak v opačném směru – jejich rychlost se v souladu s rychlostí vozidla zvyšuje nebo snižuje. No, v reálném životě bychom takovou diskotéku nejspíš neocenili.
Audi Aicon – Autosalon Frankfurt 2017
Uvnitř můžete samostatná sedadla otáčet až o 15 stupňů, což zvýší cestujícím komfort při nastupování. Natočení sedadel opačným směrem usnadní cestujícím vzájemnou komunikaci a interakci. Obrátí-li se cestující dozadu, sklopí se opěrka hlavy jako límec elektricky dozadu a poslouží ve funkci loketní opěrky. Čechům se jistě bude také líbit zavazadlový prostor vpředu i vzadu s celkovým objemem 660 litrů. Audi dalo v konceptu sbohem volantu, pedálům, tlačítkám a přístrojům, cestující jsou obklopeni pouze mírně zakřivenou loketní opěrkou podél dveří. Pod čelním oknem se nachází centrální displej.
O pohyb se starají čtyři elektromotory poskytující celkový výkon 350 koní a točivý moment 550 Nm. Každé kolo je poháněno jedním elektromotorem, což ulehčuje pohonu všech kol quattro chytře dávkovat výkon každému kolu. Maximálnímu zrychlení prý nebyla během vývoje přisuzována tak velká důležitost jako maximální hospodárnosti a dojezdu. Pravděpodobně tedy nepůjde o takového sprintera, na jedno nabití však ujede více než 800 kilometrů. Vůz bude mít vysokonapěťový systém s 800 V a akumulátory bude možné na 80 procent jejich kapacity nabít za méně než 30 minut. Naštěstí nechybí ani bezdrátové indukční nabíjení.
Na první pohled to vypadá, že Tesla nemá ve srovnání s Audi šanci. I cena by neměla být tak drastická, avšak Tesla má jednu ohromnou výhodu – její automobily už dávno jezdí po silnicích, zatímco konkurenti pouze sní na výstavách.
Tesla Roadster 2008 – 2012
Tesla Model S 2012 – súčasnosť
Tesla Model X 2015 - súčasnosť
Tesla Model 3 2017 - súčasnosť
Odrazu vsetky automobilky ukazuju ako maju lepsie elektromobily, ale skutocnu konkurenciu nema ziadna, trosku smutne :-(