Exteriér konceptu Audi Elaine jsme mohli vidět již před několika měsíci. Za několik let toto elektricky poháněné SUV-kupé prý umožní v mnoha případech zcela automatizovanou jízdu a někdy dokonce i bez přítomnosti řidiče ve vozidle. Ten zastaví se svým vozem Audi ve vyznačené oblasti a vystoupí. Odtud vozidlo samočinně a bez cestujících odjede do vícepodlažní parkovací budovy s různými nabídkami služeb, ať se jedná o mytí automobilu, doručování balíků, čerpací stanici nebo nabíjecí stanici.
S vnější délkou 4,90 metrů, šířkou 1,98 metru a výškou 1,53 metru při rozvoru 2,93 metrů se Audi Elaine řadí do segmentu C a jde v podstatě o Audi A7 v SUV provedení. Uvnitř se samozřejmě vsází na jednoduchost a vše vychází z designérského principu přehledné funkčnosti s minimalizovaným počtem ovládacích prvků. Velkoplošné dotykové displeje pod centrálním displejem, na středové konzoli a ve výplních dveří slouží k informování a interakci se systémy vozidla.
Zvenku si ihned všimnete digitálně řízených Matrix LED ve světlometech na přídi a zádi. Miniaturní projektory Digital Matrix vytvářejí na asfaltu znaky, jimiž vozidlo komunikuje s okolím. Také můžete ostatním účastníkům silničního provozu signalizovat různé jízdní režimy, například autonomní jízdu. Při nastupování a vystupování Audi Elaine jednotlivě pozdraví své cestující animovanými světelnými zobrazeními pomocí LED diod. O pohon se tentokrát stará trojice elektromotorů a tato koncepce nalezne uplatnění také v sériově vyráběných vozech Audi se zcela elektrickým pohonem. Jeden elektromotor na přední nápravě a dva elektromotory na zadní nápravě pohánějí všechna kola.
V podstatě půjde o SUV elektrický supersport (ať vám to zní jakkoli nepříjemně), protože výkon soustavy činí 430, krátkodobě dokonce až 496 koní. Zrychlení z 0 na 100 km/h je pro Elaine otázkou pouhých 4,5 sekundy. S energetickou kapacitou akumulátorů 95 kWh činí dojezd v kombinovaném cyklu EU více než 500 kilometrů. Akumulátory mohou být nabíjeny funkcí rychlého nabíjení s výkonem 150 kW prostřednictvím kabelu, ale také bezkabelově prostřednictvím systému Audi Wireless Charging System.
Na vůz jsme se přišli podívat na frankfurtský autosalon, kde mu dělal společnost taktéž elektrický koncept Aicon. Ten by měl na jedno nabití ujet až 800 kilometrů.