Ještě než napíšete do komentářů, že přeci každý automobil využívající vodíkový pohon alespoň nějakou baterii musí mít, nechte si vše pořádně vysvětlit. Mercedes nám totiž ukázal nové GLC F-CELL, které samozřejmě vychází z klasického SUV GLC a přidává vodíkový pohon. Díky nádrži na 4,4 kilogramů vodíku můžete ujet až 437 kilometrů na jedno natankování. To ale není vše, na rozdíl od minibaterií klasických vodíkových aut umí Mercedes najet až 49 kilometrů z větší baterie.
I když jde o spíše ekologický vůz, neměl by vás zklamat především díky točivému momentu 350 Nm a výkonu 147 kW, tedy přesně 200 koní. Baterie má kapacitu 13,8 kWh a můžete jí dobít palubní 7,2kilowattovou nabíječkou do dvou hodin. Možná si říkáte, proč komplikovat už tak dost složitý vodíkový pohon těžkou baterií a jejich externím nabíjením. Jde v podstatě o stejný princip, na jakém pracuje prodlužovač dojezdu BMW i3 zvaný REx. V případě, že byste byli v obtížích a nemohli najít stanici na vodík, jednoduše využijete elektrický pohon. Na situaci lze pohlížet i opačně, kdy se nebudete celý týden muset starat o tankování, protože denní malé pojezdy zvládnete s nabíjením z domácí zásuvky.