Volkswagen chce do roku 2025 patřičně rekvalifikovat své zaměstnance, kteří se budou podílet na výrobě elektromobilů. Jde o 22 tisíc pracovníků, kteří se nachází v továrně ve Wolfsburgu, jak píše electrek.co. Největší závod pro výrobu automobilů v Evropě tak zahájil vzdělávací program, který sází při zásadní transformaci nejen na odborná školení, ale také na emoce. Školení totiž není nudné a výrobce k němu přistupuje co nejzábavnější formou. Za tímto účelem byl otevřen tzv. eMotionRoom. V něm se každý ze zaměstnanců hravým způsobem seznamuje s procesem transformace, v němž budou automobily poháněné spalovacími motory nahrazeny elektromobily.
Zaměstnanci se zde rozdělují na týmy, které dostávají za úkol vyřešit hádanky ohledně elektrické a bateriové technologie. K tomu se přidává pohyb v únikové místnosti, která zahrnuje přesun z obývacího pokoje s motivem šedesátých let minulého století do současné doby plné moderních technologií. Přitom je potřeba odpovídat na otázky a luštit kódy, které se stanou následným vodítkem do světa elektromobilů. Koncepce školicího centra eMotionRoom ve Wolfsburgu vznikla interně ve spolupráci mezi Volkswagen Group Academy a organizací výrobního závodu. Týmy zaměstnanců mají na vyřešení všech úkolů 20 minut a o každou skupinu se přitom starají dva školitelé z Group Academy prostřednictvím video přenosu. Školicí centrum eMotionRoom bude využíváno minimálně do konce roku 2024.