Škodovácký elektromobil už není tajemstvím. Jaké technologie nabídne?

Škodovácký elektromobil už není tajemstvím. Jaké technologie nabídne?
2
  • Autopilot pro dálniční cestování nebo asistent pro jízdu v zácpách
  • Po elektrickém Golfu ovládaní pomocí gest
  • V roce 2019 se dočkáme prvního plug-in hybridu
  • Do roku 2025 přijde celkem pět elektromobilů

Základní informace o konceptu elektrické Škody jsme již psali. Mezitím se elektromobil z Mladé Boleslavi oficiálně představil na šanghajském autosalonu, a tak se společně podíváme, jaké technologie má tento vůz dostat.

Prvně si můžeme něco povědět o indukčním nabíjení. To tak trošku dostává i sloganu Simply Clever, který Škoda Auto používá. Nabíjení by tak mělo probíhat na principu elektromagnetické indukce, tedy bezdrátově. Přijedete domů nebo do obchodního centra a váš elektromobil se bude nabíjet, aniž byste cokoli zapojovali. Zní to hezky, že? Není to však tak vzdálená budoucnost. S touto myšlenkou už koketuje také Mercedes a jiné automobilky. Škoda Auto dokonce pracuje i na rychlonabíjecím režimu, který by měl automobil nabít do 80procentní kapacity za třicet minut. Dále se můžeme těšit na autonomní řízení.

„Studie Vision E splňuje předpoklady pro autonomní řízení úrovně 3. Škoda Vision E se může samočinně pohybovat v kolonách, pomocí autopilota projíždět úseky dálnic, držet se v jízdním pruhu nebo předjíždět, samostatně vyhledávat volná parkovací místa a automaticky do nich zajíždět a vyjíždět,“ říká Christian Strube, člen představenstva Škoda Auto zodpovědný za oblast technického vývoje. Slouží k tomu řada senzorů, kamery a další palubní elektronika, která sleduje a vyhodnocuje dění kolem vozu.

Co se týká asistenčních prvků, tak se pojďme podívat na ty nové. Patří k nim například asistent pro jízdu v kolonách, který samostatně nejen brzdí, ale také akceleruje. Autopilot pro dálniční cestování, který se dokáže vyhnout i překážkám. Dále také Car Park Autopilot, který automaticky vyhledá volné parkovací místo a zajede do něj. Zda to zvládne i bez řidiče na palubě, je otázka.

Podobně jako nový Volkswagen eGolf bude i tento elektrický sourozenec disponovat ovládání gesty. Vaši ruku snímá kamera, která rozeznává jednotlivá gesta, díky čemuž tak můžete například zesílit či zeslabit zrovna poslouchanou hudbu. K dalším novinkám, se kterými studie přichází, patří například Eye Tracking, neustále sledující pohyby řidičových očí. Systém na bázi kamery je schopen zobrazit řidiči potřebné informace vždy ve správný čas a v ergonomicky ideální pozici na mnoha displejích v interiéru. Eye Tracking je možno využít také k analýze míry soustředění řidiče. Další bezpečnostní systém představený ve studii Škoda Vision E je Heart Rate Monitor, který neustále sleduje tepovou frekvenci řidiče a v případě rizikových hodnot jej varuje. Pro případ, že by skutečně došlo ke zdravotním problémům, může koncept Škoda Vision E využít funkce automatického řízení k tomu, aby s vozem bez řidičova přičinění zajel ke krajnici a tam zastavil. V případě nouze (např. v případě infarktu) může tento systém přivolat záchrannou službu.

Samozřejmostí je implementace Škody Connect, kterým disponují již některé modely z dílny Škody Auto. Díky integrované SIM kartě můžete ve voze surfovat a vytvářet Wi-Fi Hotspot pro jiná zařízení. Skrz portál Škody Connect pak můžete přes váš počítač přenášet cíle, trasy a další jiné cíle do vašeho vozu.

Nedávno představený elektromobil je pouhou první vlaštovkou z mnoha. Škoda Auto chce mít do roku 2025 pět elektromobilů a v roce 2019 se máme dočkat prvního plug-in hybridního modelu v nabídce. Další plug-in hybridní modely budou následovat v dalších letech.

Současně bude Škoda vyvíjet vlastní vozy pro čistou elektromobilitu na bázi modulární koncernové stavebnice pro elektromobily MEB, tedy stejnou platformu, jakou používá sourozenec VW I.D. CROZZ.

Zdroj: tisková zpráva

Diskuze ke článku
Adam Cvrček
Adam Cvrček
1) jsem jediný kdo sem píše komentáře?
2) moc se mi líbí co děláte a rozhodně v tom pokračujte
3) konečně k tématu, přijde to jenom mně a nebo právě Škoda slíbila funkce, do auta které má přijít někdy okolo 2020, které už teď umí jakákoliv Tesla?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze