Škodovácký elektromobil už není tajemstvím. Jaké technologie nabídne?

2
Škodovácký elektromobil už není tajemstvím. Jaké technologie nabídne?
  • Autopilot pro dálniční cestování nebo asistent pro jízdu v zácpách
  • Po elektrickém Golfu ovládaní pomocí gest
  • V roce 2019 se dočkáme prvního plug-in hybridu
  • Do roku 2025 přijde celkem pět elektromobilů

Základní informace o konceptu elektrické Škody jsme již psali. Mezitím se elektromobil z Mladé Boleslavi oficiálně představil na šanghajském autosalonu, a tak se společně podíváme, jaké technologie má tento vůz dostat.

Prvně si můžeme něco povědět o indukčním nabíjení. To tak trošku dostává i sloganu Simply Clever, který Škoda Auto používá. Nabíjení by tak mělo probíhat na principu elektromagnetické indukce, tedy bezdrátově. Přijedete domů nebo do obchodního centra a váš elektromobil se bude nabíjet, aniž byste cokoli zapojovali. Zní to hezky, že? Není to však tak vzdálená budoucnost. S touto myšlenkou už koketuje také Mercedes a jiné automobilky. Škoda Auto dokonce pracuje i na rychlonabíjecím režimu, který by měl automobil nabít do 80procentní kapacity za třicet minut. Dále se můžeme těšit na autonomní řízení.

„Studie Vision E splňuje předpoklady pro autonomní řízení úrovně 3. Škoda Vision E se může samočinně pohybovat v kolonách, pomocí autopilota projíždět úseky dálnic, držet se v jízdním pruhu nebo předjíždět, samostatně vyhledávat volná parkovací místa a automaticky do nich zajíždět a vyjíždět,“ říká Christian Strube, člen představenstva Škoda Auto zodpovědný za oblast technického vývoje. Slouží k tomu řada senzorů, kamery a další palubní elektronika, která sleduje a vyhodnocuje dění kolem vozu.

Co se týká asistenčních prvků, tak se pojďme podívat na ty nové. Patří k nim například asistent pro jízdu v kolonách, který samostatně nejen brzdí, ale také akceleruje. Autopilot pro dálniční cestování, který se dokáže vyhnout i překážkám. Dále také Car Park Autopilot, který automaticky vyhledá volné parkovací místo a zajede do něj. Zda to zvládne i bez řidiče na palubě, je otázka.

Podobně jako nový Volkswagen eGolf bude i tento elektrický sourozenec disponovat ovládání gesty. Vaši ruku snímá kamera, která rozeznává jednotlivá gesta, díky čemuž tak můžete například zesílit či zeslabit zrovna poslouchanou hudbu. K dalším novinkám, se kterými studie přichází, patří například Eye Tracking, neustále sledující pohyby řidičových očí. Systém na bázi kamery je schopen zobrazit řidiči potřebné informace vždy ve správný čas a v ergonomicky ideální pozici na mnoha displejích v interiéru. Eye Tracking je možno využít také k analýze míry soustředění řidiče. Další bezpečnostní systém představený ve studii Škoda Vision E je Heart Rate Monitor, který neustále sleduje tepovou frekvenci řidiče a v případě rizikových hodnot jej varuje. Pro případ, že by skutečně došlo ke zdravotním problémům, může koncept Škoda Vision E využít funkce automatického řízení k tomu, aby s vozem bez řidičova přičinění zajel ke krajnici a tam zastavil. V případě nouze (např. v případě infarktu) může tento systém přivolat záchrannou službu.

Samozřejmostí je implementace Škody Connect, kterým disponují již některé modely z dílny Škody Auto. Díky integrované SIM kartě můžete ve voze surfovat a vytvářet Wi-Fi Hotspot pro jiná zařízení. Skrz portál Škody Connect pak můžete přes váš počítač přenášet cíle, trasy a další jiné cíle do vašeho vozu.

Nedávno představený elektromobil je pouhou první vlaštovkou z mnoha. Škoda Auto chce mít do roku 2025 pět elektromobilů a v roce 2019 se máme dočkat prvního plug-in hybridního modelu v nabídce. Další plug-in hybridní modely budou následovat v dalších letech.

Současně bude Škoda vyvíjet vlastní vozy pro čistou elektromobilitu na bázi modulární koncernové stavebnice pro elektromobily MEB, tedy stejnou platformu, jakou používá sourozenec VW I.D. CROZZ.

Zdroj: tisková zpráva

Diskuze ke článku
Adam Cvrček
Adam Cvrček
1) jsem jediný kdo sem píše komentáře?
2) moc se mi líbí co děláte a rozhodně v tom pokračujte
3) konečně k tématu, přijde to jenom mně a nebo právě Škoda slíbila funkce, do auta které má přijít někdy okolo 2020, které už teď umí jakákoliv Tesla?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze