Na šanghajském autosalonu nezůstalo pouze u elektrické Škodovky či elektromobilu od Audi, ale ukázal se také nový přírůstek do rodiny I.D. Jde tedy o automobil z dílny Volkswagenu, který první vůz řady I.D. ukázal vloni na pařížském autosalonu.
Novinka nese název Volkswagen I.D. CROZZ. Jeho rozměry jsou 4 625 milimetrů na délku a rozvor se zastavil na hodnotě 2 773 milimetrů. Na výšku má však 1 609 milimetrů, pro zajímavost je to o 19 milimetrů více než Škodovka.
Vpředu najdeme diodové světlomety do tvaru „C“, což je typický charakteristický znak elektromobilů od Volkswagenu. Záď působí velmi moderně a z profilu nám I.D. CROZZ připomíná Jaguar I-PACE, především pak jeho zadní část.
Jak už jsme si tak u konceptů zvykli, v interiéru najdeme čtyři sedadla. Na středové konzole dotykový displej o velikosti 10,2 palců, zatímco řidič si musí vystačit s digitální přístrojovou deskou o 5,2 palcích. Volkswagen se na poli technologií ukázal v dobrém světle, a tak do tohoto konceptu implementoval i head-up displej s rozšířenou realitou. Virtuální obraz se zdánlivě promítá až 15 metrů před automobilem, aby řidič neustále mohl koukat na silnici.
Pojďme teď k pohonu. Maximální rychlost má být 180 km/h, o kterou se postarají dva elektromotory o kombinovaném výkonu 225 kW. Kapacita baterií se zastavila na 83 kWh. Dojezd na jedno nabití je stejný jako u elektrické Škodovky i elektromobilu z dílny Audi, tedy 500 kilometrů. Baterie jsou uloženy v podlaze mezi nápravami. Nechybí ani I.D. Pilot, tedy systém autonomní jízdy, kdy automobil využívá hned čtveřici ultrazvukových čidel a radarových senzorů. Ty společně s kamerami sledují dění okolo vozu.
Výroby se máme dočkat v roce 2020. Do roku 2025 chce Volkswagen vyrábět až jeden milion elektromobilů ročně.
Zdroj: autoblog.com