Podívali jsme se na I.D. CROZZ II. Na trh dorazí v roce 2020

Podívali jsme se na I.D. CROZZ II. Na trh dorazí v roce 2020
  •  Papírově má I.D. CROZZ II ujet na jedno nabití až 500 kilometrů
  • Ve výbavě je například netypické ovládání hlasem či chytré osvětlení
  • Výkon je 225 kW a přenáší se na všechna čtyři kola

O divizi I.D. od Volkswagenu jste jistě už několikrát slyšeli. Tato divize se věnuje elektromobilitě, a tak jako Mercedes má své EQ modely, tak Volkswagen má I.D. Na frankfurtském autosalonu se konkrétně ukázal I.D. CROZZ II. Do běžného provozu se má dostat v roce 2020.

Všechny studie I.D. mají společný konstrukční základ. Je jím nová platforma vyvinutá čistě pro elektrické modely. Pojďme už ale k samotnému modelu I.D. CROZZ II. Ten dostane pohon všech kol 4Motion s elektrickým spojovacím hřídelem. Výkon činí 225 kW, tedy 301 koní, a po německé dálnici s ním budete upalovat maximálně 180 km/h. Dojezd dle Volkswagenu má být až 500 kilometrů.

Volkswagen ID CROZZ II – Autosalon Frankfurt 2017

I.D. CROZZ II dostane novou funkci v podobě hlasové interakce. Dveře tak můžete zavřít a otevřít pouhým hlasem, podobně jako můžete aktivovat nebo deaktivovat autonomní řízení, kterému VW říká I.D. Pilot. Novinkou ve výbavě je rovněž pět prvků „chytrého osvětlení“. Tyto „inteligentní světelné lišty“ se nacházejí po stranách v ovládacích modulech dveří a přímo před řidičem. Jsou to interaktivní, úzké linie tvořené LED diodami. Chytré osvětlení ve výplních dveří se aktivuje, jakmile řidič nebo některý ze spolucestujících spustí hlasové ovládání s žádostí o otevření nebo zavření dveří – jedná se tedy o podpůrný vizuální prvek, který poukazuje na aktivitu hlasového ovládání a jím spuštěné funkce. Další „chytré osvětlení“ se nachází nad panelem přístrojů Active Info Display v přímém zorném poli řidiče. Toto osvětlení má stejnou šířku jako Active Info Display. Osvětlení se zapne, jakmile řidič vysloví „Hello I.D.“. Toto chytré osvětlení zároveň podporuje řidiče vizuálně interaktivními světelnými signály – například při navigaci nebo v nebezpečných situacích. Musí-li řidič například odbočit doprava, ukáže chytré osvětlení příslušný pohyb tímto směrem. Rozpozná-li I.D. CROZZ například ohroženého chodce na pravé straně, poukáže na něj chytré osvětlení přerušovaným červeným signálem.

Panel přístrojů Active Info Display s úhlopříčkou 5,8 palce poskytuje řidiči vizuální informace. Infotainment pracuje na 10,2palcovém dotykovém displeji. Zajímavostí je, že I.D. CROZZ nemá konvenční zpětná zrcátka. Místo vnitřního zpětného zrcátka poslouží systém e-Mirror, který vypadá stejně jako konvenční vnitřní zpětné zrcátko a také zajišťuje jeho funkci. Na jednom displeji jsou zde zobrazována data ze tří vnějších kamer. Na pravé a levé straně karoserie jsou uloženy kamery vnějších zpětných zrcátek.

Co jste možná nevěděli o řadě I.D.:

  • modelová řada I.D. používá zcela novou elektrickou platformu a společnou DNA designu
  • tři modely řady I.D. jsou začátkem: I.D., I.D. CROZZ a I.D. BUZZ s dojezdem 500 až 600 km
  • I.D. je první kompaktní vůz na základě zcela nové elektrické platformy a bude uveden na trh v roce 2020
  • I.D. CROZZ je kombinací SUV a kupé a bude uveden do sériové výroby v roce 2020
  • I.D. BUZZ je první MPV s nulovými emisemi a funkcí automatizované jízdy, do historie se zapíše roku 2022
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze