Lexus už má jasno, jak bude vypadat jeho další kompaktní SUV. Ne že by aktuální design byl nudný, to vůbec. Studie UX Concept však popohnala designové limity na úplně jinou úroveň. Kompaktní crossover by měl být z Japonska, ale vznikl ve vývojovém centru designu v jižní Francii.
„Největší výzvou pro každého návrháře je vytvořit něco nového a originálního, avšak způsobem, který dokáže oslovit zákazníka a odpovídá dané značce,“ říká ke studii UX Simon Humphries, prezident ED², a doplňuje: „Můžeme říct, že tento koncept je dalším náznakem možného designového přístupu Lexusu k naplňování uvedených kritérií. Představuje progresivní a markantní, avšak současně i výtvarně zvládnutý prémiový vůz, který opět posiluje jedinečnou a odvážnou pozici značky Lexus.“
S délkou 4 400 mm, výškou 1 520 mm a šířkou 1 900 mm jde o slušný kousek auta. Pocit ještě umocňují 21palcové disky se speciálními, laserem vyřezanými pneumatikami o rozměru 255/50 R21. Disk s pneumatikou navíc tvoří zajímavou optickou iluzi, že jde o jeden kus a nikoliv dva oddělené komponenty. Pohon 4×4 evokuje písmeno „X“, které je patrné už zepředu, kde jdou z přední vřetenovité masky linky k blatníkům a pak se slévají s kabinou. Zajímavá jsou světla pro denní svícení ve tvaru písmene L zasazená do hlavních světlometů. Přední i zadní světla spojuje výrazná horizontální osa protínající celou karoserii konceptu. Jako u většiny konceptů, i Lexus využil místo zpětných zrcátek kamery, které podtrhují futuristický design. Ostré hrany doplňuje speciální vícevrstvý lak v odstínu Immersive Amethyst.
Uvnitř vozu samozřejmě nechybí hlavní chlouba, inovativní sedačky „KINETIC SEAT“. Zatímco přední část je silně orientovaná na řidiče, zadní část má působit spíše odpočinkově. Na zadní sedadla se dostanete podobně jako v případě BMW i3 za pomocí protisměrných dveří. Přední a zadní sedadla jsou propojená konzolí probíhající středem vozu. Kvůli konzoli si ale dozadu sednou pouze dva cestující. Celá kabina je vyvedena ve dvou odstínech. Přední část je tmavší a má pomoci soustředěnosti řidiče, zatímco vzadu je mnohem světlejší schéma barev evokující vzdušnost a přívětivou atmosféru.
Pro budoucí řidiče je připravena palubní technologie v podobě rozhraní HMI, která bude pracovat s trojrozměrným zobrazením údajů. Například obraz horního displeje se bude virtuálně promítat v dálce před kapotou, tedy přímo v zorném poli řidiče. Mezi budíky se sdruženými přístroji se bude zobrazovat průhledná holografická plovoucí koule, která bude fungovat jako uživatelské rozhraní. No, už se nemůžeme dočkat na test infotainmentu.