Lexus měl na autosalonu v Ženevě poprvé ukázat malý crossover UX a nezklamal. Vůz přijíždí na nové platformě GA-C, přinášející vysokou konstrukční tuhost a nízké těžiště. Těžiště je nejnižší ve své třídě, díky čemuž by mělo jít o velmi zábavný dopravní prostředek nejen do města. Nový je i hybridní pohon čtvrté generace s dobíjením pomocí rekuperace, nabíjet jej zatím však nebudete moct. Více o budoucnosti pohonů Lexusu se dozvíte z rozhovoru se šéfem Lexusu pro Evropu, který připravujeme.
Čtvrtá generace hybridního pohonu s označením 250h je tvořena benzinovým dvoulitrovým čtyřválcem a elektronickou převodovkou CVT s plynule měnitelným převodem. Výkon celé soustavy i s elektromotorem činí 178 koní a spotřeba by měla být rekordně nízká. Lexus se rozhodl nepoužít lithium-iontové baterie, ale zůstat u malého modelu s baterií typu NiMH s přepracovanou konstrukcí a kompaktnějším systémem chlazení. Baterie se vešla pod zadní sedadla, aby zbytečně nezasahovala do zavazadlového prostoru a současně přispěla k nízkému těžišti UX.
Hybrid si budete moci koupit i s pohonem všech kol E-Four. Ten přidává elektromotor na zadní nápravu. Při akceleraci, průjezdu zatáčkami nebo jízdě na kluzkém povrchu se výkon automaticky rozděluje mezi přední a zadní kola. Pokud systém zaznamená zhoršený záběr zadních kol, může zvýšit úroveň výkonu směrovaného na zadní nápravu z 60 až na 80 procent do rychlosti 70 km/h.
Zvenku nás nejvíce zaujala linka zadních světel, kterou tvoří 120 LED diod a v nejužším bodě je silná pouhé 3 mm. Tento design, zde poprvé použitý v praxi, by se měl stát novým charakteristickým prvkem vozů Lexus. Kola mají nový design a dostupná jsou ve velikosti 17 a 18 palců. Model UX měří na délku 4 495 mm, na výšku 1 520 mm a na šířku 1 840 mm a přijíždí s rozvorem 2 640 mm. Rozestup 870 mm mezi pasažéry zaručuje dostatek místa pro zadní cestující, zatímco délka prostoru pro náklad činí 791 mm.
Uvnitř najdete hladkou kůži inspirovanou tradiční japonskou technikou prošívání sashiko, která se používá i při výrobě úborů pro vyznavače bojových umění judo a kendo. Přístrojový panel UX pokrývá velkou plochu, která propojuje prostředí řidiče a předního spolujezdce. UX je nabízeno s nejnovější verzí bezpečnostního paketu Lexus Safety System+, jehož součástí je bezpečnostní systém pro předcházení kolizím se schopností rozpoznávat chodce po setmění. Rozšířené funkce radaru systému nyní umožňují detekovat za denního světla i cyklisty – účastníky silničního provozu, kteří jsou obětí dopravní nehody poměrně často. Samozřejmostí je pak asistent pro sledování stopy, adaptivní tempomat a automatické přepínání dálkových světel.