Za sto týdnů spustí Volkswagen výrobu svého prvního elektromobilu z rodiny I.D.

Za sto týdnů spustí Volkswagen výrobu svého prvního elektromobilu z rodiny I.D.
  • Rodina I.D. bude nabízet pouze čisté elektromobily
  • Už nyní víme, že půjde o model I.D., I.D. BUZZ a I.D. CROZZ
  • V roce 2020 má být vyrobeno více jak 100 tisíc vozů na platformě MEB

Elektromobilní ofenziva značky Volkswagen nabývá stále konkrétnější podoby. Sto týdnů před plánovaným zahájením výroby prvního modelu řady I.D. se představenstvo automobilky dohodlo na akci „MEB Supplier Summit“ s důležitými dodavateli na milnících procesu přípravy výroby. Jako první vozidlo na základě nové modulární platformy MEB pro vozidla s elektrickým pohonem sjede koncem roku 2019 z montážní linky ve výrobním závodě v saském Cvikově kompaktní, zcela elektrický Volkswagen I.D.1

Volkswagen I.D. CROZZ

Dr. Herbert Diess, předseda představenstva Volkswagenu, podepsal společně s kolegy z představenstva a šéfy nejdůležitějších dodavatelů partnerskou smlouvu o zajištění bezproblémového zahájení výroby inovativních elektromobilů. Diess k tomu říká: „Přípravy na novou éru cenově dostupné elektrické mobility vstupují nyní do poslední fáze. Společně chceme v tomto jedinečném průmyslovém projektu dosáhnout toho, aby byla Evropa v globálním závodě o vedoucí postavení v oblasti elektrické mobility o krok napřed. Cvikov se tak stane největším evropským kompetenčním centrem pro elektrickou mobilitu. Díky tomu napíšeme do kroniky automobilu další kapitolu.“

Během pěti let dojde na celém světě napříč značkami k zahájení výroby 32 modelů na nové platformě, naznačil Diess rozsah celého projektu a dodal: „Chceme být rozhodně na vrcholu, jen naše značka bude do roku 2022 nabízet více než 20 elektromobilů a v příštích pěti letech vynaloží na elektrickou mobilitu šest miliard eur.“

Volkswagen I.D. BUZZ

Ralf Brandstätter, člen představenstva, zodpovědný za nákup, vysvětlil: „Dosud bylo v rámci naší elektrické ofenzivy nominováno více než 100 dodavatelů. Pro mě je důležité, že dnes pro naše partnery a Volkswagen začíná nová podoba spolupráce – nejdůležitější dodavatele zapojujeme mnohem dříve a intenzivněji do vývojových prací na projektu I.D.“

Volkswagen vsází při uvedení platformy MEB na tzv. „value sourcing“. Dodavatelé u tohoto přístupu přicházejí se svými nápady pro lepší technická řešení díky soutěži konceptů již v rané fázi vývojového procesu. Brandstätter k tomu říká: „Přidaná hodnota spočívá ve výrazně těsnějším propojení a v rovnoprávném postavení při práci s oboustranně výhodnými výsledky.“

Již v roce 2020 má být vyrobeno více než 100 tisíc vozů Volkswagen na platformě MEB. Christian Senger, vedoucí modelové řady elektrické mobility, se v té souvislosti nechal slyšet: „Výrazně jsme minimalizovali komplexnost projektu I.D. a proces vzniku produktu jsme zkrátili o jedenáct měsíců. Nová platforma pro naše vozidla, autonomní jízda i témata síťového propojení a služeb vyžadují model úzké spolupráce se všemi partnery a dodavateli. Produktový plán je připraven. Nyní se pouštíme s veškerou energií do jeho společné realizace.“

Zcela nově vyvinutá elektrická soustava platformy MEB je důsledně přizpůsobena požadavkům na budoucí digitální mobilitu s nulovými emisemi. Integruje různě výkonné elektromotory a ploché akumulátory uložené v podlaze s inovativními technologiemi a softwarovými funkcemi, jako je chytré osvětlení nebo průhledový displej s rozšířenou realitou, které byly dosud vyhrazeny automobilům prémiového segmentu.

Volkswagen I.D.

Modely Volkswagen I.D., I.D. BUZZ a I.D. CROZZ jsou součástí „startovní formace“, s níž Volkswagen zahájí v rychlém sledu během roku 2020 svou elektrickou ofenzivu. Nová generace vozidel se bude vyrábět v Evropě, Číně a USA.

Momentálně má Volkswagen ve svém repertoáru elektrického Golfa a model e-up!. Vypadá to, že to Volkswagen s elektromobily myslí opravdu vážně. V České republice do konce příštího roku zapůjčí hned 50 elektrických Golfů. Půjde o bezplatné zápůjčky a cílem je především zpětná vazba od reálných uživatelů.

Zdroj: tisková zpráva

Související články
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze